Gå til innhold

Babyen min vil ikke ta flaske! Ønsker tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 5,5 mnd, og vil ikke drikke av flaske. Vi har prøvd 3 forskjellige smokker, og jeg har kjøpt tutekopp (men bare prøvd vann der). Pappaen, begge bestemødrene, tanta, kusina og jeg har prøvd. Han bare tygger og tuller. Han har tatt litt, men når han slipper en gang, så nekter han å ta mere, og blir kjempe sint.

Jeg trenger tips på hvordan jeg kan få det til. Jeg blir jo helt gal av å ikke ha muligheten for å reise bort i mere enn 2-3 timer av gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er bare å øve øve øve og øve :). Begge guttene mine tok i flaske før de var omtrent 6 mnd, og da klippet jeg et ganske "stort" hull på toppen av smokken, hadde Mam-flasker, de er lettest fant jeg ut. Hullet var så stort at vannet kom av seg selv, forde det var selve sugingen de ikke fixet. da ordna det seg etter et par ganger, men regn med litt hosting og harking:)

Skrevet

Jeg slet også med flaska i begynnelsen..

Jeg "lurte" han faktisk litt.. La han til puppen og lot han drikke en liten stund og så sneik jeg flaska inn i munnen hans. Vips så drakk han..

Etter noen dager med dette tok han flaske med en gang!

Litt tungvint de dagene det holdt på, men utfallet var magisk:):)

Skrevet

Ikke noe godt tips kanskje, men..

vi prøvde fra mini var 4 uker flere ganger i uken og hun nektet. Plutselig en dag, da hun var 7 mnd tok hun den. Da var det liksom helt greit.

Skrevet

Batn er forskjellige. Nummer 1 tok ikke flaske før hun var året(da med velling) Hun nekta plent når hun var baby, var ikke noen muligheter til å få henne å ta flaska. Nummer 2 nekta, punktum. Ble illsint så fort vi kom med flaska. Prøvde alt på de begge. Nummer tre tok flaske uten problemer. Så kan ikke gi deg noe annet råd enn at du får fortsette å prøve og prøve og prøve. Eller så tar du en paus en periode og prøver igjen senere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...