Gjest Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Jeg er 14+6 uker på vei og har hatt veldig mye nedtrykk og "kynnere" i flere uker nå. Det blir utløst av stress, bæring, støvsuging og en tur i butikken. Hadde det med førstemann også, men ikke på langt nær så mye som nå. Snakket med legen min som mente det hørtes ut som svak livmorhals og hun ville gjerne følge det opp asap. Googlet det med det samme og syntes ikke det er så altfor koselig lesning. Hvis det er noen som har erfaring med dette, blir jeg veldig takknemlig for å høre fra dere
Nelyam Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Eneste måten å se om livmorhalsen din er svak er vel med innvendig UL. Er selv sengeliggende med ring rundt livmorhalsen, 7 mm lang livmorhals med nebbing i uke 21.
Gjest Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Skal på UL til uken heldigvis. Men fikk streng beskjed om å holde meg sengeliggende selv om vi ikke har fått konstantert svak livmorhals:( Hun mente det var usannsynlig at det ikke var det. Hvor lenge har du vært sengeliggende? Vet du noe om hvor farlig det er? Burde alt gå bra om man holder seg i ro?
Nelyam Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Hos meg er det farlig. 7 mm og vannblære ut i skjeden indikerer "sitat overlegen: svært stor fare for prematur fødsel/senabort". Har vært innlagt en gang, og kunne vært det enda, men valgte å ligge hjemme til uke 23 siden de likevel ikke kan gjøre mer for meg før den tid enn de allerede har gjort. (pessar, riehemmende osv) Hos andre igjen ikke så farlig bare de tar det litt med ro. Det kommer jo helt an på din situasjon. Gå inn på kompliserte svangerskap, der er flere med svak livmorhals...
Gjest Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Huff, så utrolig kjedelig for deg! Og ikke minst skummelt... Du får holde deg fullstendig i ro og telle dagene. Lykke til og takk for tips!
1.1.10 Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Jeg har en mor som har svak livmorhals.. Jeg + 3 søsken er født veldig for tidlig pga dette. Hun fødte mer og mer for tidlig for hvert svangerskap. På siste mann fikk hun streng på livmorhalsen og måtte holde seg i sykehussenga i over en mnd. Men babyen holdt seg lenger i magen og var frisk og fin Har ikke annen erfaring enn dette! Ønsker deg masse lykke til..
Ladycaliente Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Ble selv innlagt med 5mm kort livmorhals, åpning samt premature rier i uke 27. Var sengeliggende til ca uke 32på sykehuset. Uke33 reiste jeg hjem og tok det med ro der. Fødte 2 uker før bare. Men det var en psykisk påkjenning å ikke vite hva neste dag ville bringe. Og alt det kaoset som foregikk rundt med med drypp lungemodningssprøyter osv når alt jeg trodde jeg kom få beskjed om når vi kom på sykehuset var at dette var vanelig og kunne reise hjem igjen å ta det med ro. Og er livredd for at dette skal skje igjen nå også.
Ladycaliente Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Måtte ta det rimelig med ro hjemme til jeg var 34 uker. Jeg ville IKKE tilbake til sykehuset så det motiverte meg til forbli forholdsvis rolig. Etter uke 34 stopper de ikke fødselen uansett og jeg kunne forsiktig begynne å bevege meg litt mere. Men du må nesten se ann å lytte til kroppen din.Slappe av så fort du merker vonde/ mye kynnere.Er nettopp masse vonde kynnere som forårsaket dette hos meg. Til slutt gikk di over til rier. Så utrolig deilig at du får reise hjem, jeg grein nesten 2 uker i strekk, klarte ikke å spise osv. Tok lang tid å venne meg til mitt "nye" liv i en sykeseng. Ville jeg ut å lufte meg så måtte jeg bli trillet ut i senga. Håper livmorhalsen din forblir like lang og at dryppet har gjort jobben sin. Ønsker deg masse lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå