Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Sitter her og er 7 uke rpå vei. Har en liten gutt på 11 mnd fra før av, ingen av dem var planlagte. Pappene r student og har 7000 i mnd. Jeg har permisjon fra min dårlige betalte butikkjobb. I foreldrepenger for fullt års perm med 80% utbetaling har jeg 8000,- i måneden. Permisjonen min går ut i oktober, og da skal jeg gå hjemme med kontantstøtte. Har ikke sagt opp jobben, skal jobbe annenhver helg ved siden av, altså veldig redusert stilling. Vil det si at jeg ikke får mer enn enganngsutbetalingen når jeg får neste barn? Hvor mye er det på, 30 000? Hvordan i all verden skal vi klare oss.. Kan legge til at jeg er til og fra ganske dårlig (vil ikke tdype stort her), slik at at mannen jobber myev ed siden av studiene er utelukket..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 dytt blir glad om noen legger ut på skravle for meg om ingen svarer her
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Noe av det samme skjedde meg, ble uplanlagt gravid da jenta mi var 12 mnd og jeg egentlig skulle tilbake i redusert stilling.. Jeg valgte da å ikke redusere stillingen min likevel og jobbet fullt i nesten 6 mnd før jeg ble sykemeldt resten av svangerskapet. Siden jeg skulle jobbe noe hadde jeg barnehageplass fra ungen var 15 mnd så det gikk greit. Nå er lillesøster 6 mnd og jeg er hjemme i permisjon med 100% lønn, skal jobbe litt helger og kvelder fra jenta er 10 mnd. Du har forresten helt rett, du har ikke rett på foreldrepenger når du bare jobber annenhver helg. Du må jobbe minst 50% for å ha krav på permisjon med lønn. Men det blir jo ikke så veldig anderledes enn dere hadde tenkt i utgangspunktet da, hvis du bare hadde tenkt å jobbe annenhver lørdag i en dårlig betalt butikk dekker vel nesten den tusenlappen du får i barnetrygd for unge to opp for at du ikke jobber? Du kan jo også begynne jobbe på lørdager og kvelder etter noen måneder, pappa kan jo gi flaske mens du er på jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå