Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 I morgen skal jeg til legen og søke om å få ta abort Jeg er 12 uker på vei i morgen, har en datter fra et tidligere forhold og nå har det blitt slutt med typen og jeg har rett og slett ingen mulighet til å bli sittende alene med en til.... Jeg som hadde gledet meg til å nå 12 uker, da er man liksom sikker.. Men nå føler jeg ikke at jeg har noe valg, så sånn blir det.. Ville bare få det ut!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 du kommer til å angre!! ikke gjør det! det du sier er ikke en god nok grunn til å ta abort..MANGE som sikkert ha det verre en deg! behold barnet ditt, det er faktisk lillesøsteren eller lillebroren til datteren din!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 dette MÅ være kødd!! ingen tar abort pga "blir alene med 2 barn..!" da tror jeg du bør revurdere kapasiteten din ang den du allerede har.. strengt å unødvendig å si..? mulig, men mener det fullt ut! vist dette er sant..! jaja, det er DU som skal leve med valget ditt..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Strengt og unødvendig? Nja, i allefall idiotisk å si!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Du har min fulle støtte, HI! Jeg gjorde det samme for et par år siden, og har ikke angret på det. Omstendighetene var tilsynelatende like og jeg hadde ikke mulighet til å sitte med to barn alene. Det er stor forskjell på være alene med to "store" unger, enn en "stor" og en baby... Jeg hadde aldri klart det, og ville gjort det samme igjen. Lykke til! Du kommer deg igjennom dette, Hi!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Behold barnet ditt! Det kommer du aldri til å angre på! Det høres ut som om dette barnet var ønsket i utgangspunktet så behold og gjør det beste ut av det! Kjøp utstyr på finn.no. Snakk med familie, venner osv. dette klarer du!!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Takk for svar både de fornuftige og de (det) til å le av HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 der mistet du respekten min HI.. vist du klarer å se "humor" i idiotiske svar så tror jeg neppe du tar denne avgjørelsen særlig tungt.. å da støtter jeg deg 100%. ingen ny baby fortjener da å komme inn i denne verden. men umulig å ha 2 barn?? hjelpes, var totalt alene med 5 barn jeg.. sliten, men umulig? hehe, nei..
Kanutten83 Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Huff HI, vil bare gi deg en god klem jeg:) Dette er jo forferdelig for deg og jeg kan ikke forestille meg det... Og til du som mener dette må være kødd, skjerp deg!!! Hva vet vel du om hennes livssituasjon ellers? Moren min var igjennom det samme som for litt over 20 år siden, hun hadde meg og ble gravid med kjærsten sin (ikke min far), han ga henne ultimatet, han eller ungen, mamma skjønte jo forholdet var over da, og hun viste at hun ikke ville klare 2 små barn alene. Hun sier hun angrer til dags dato, men slik ting var den gangen gikk det ikke, hun måtte tenke på meg først. Hun har fått 2 barn senere med samme mann som hun er gift med i dag. Masse lykke til HI:)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Vel, respekten din er ikke så veldig viktig for meg, hvis det innebærer at jeg ikke har lov til å se humor i idiotiske svar her inne. Jeg sier ikke at det er umulig å sitte med 2 barn, dersom barnet ble født og jeg deretter kom i denne situasjonen hadde jeg ikke hatt noe valg, men nå har jeg et valg.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Hah! DU kan bare søke i vei når du allerede er nådd 12 uker, duh, men nemda som avgjør det kommer ALDRI til å gi etter!! Klarer du å ta deg av ett barn, klarer du å ta deg av to. De som avgjør slike saker ser på alt. Nytter ikke å bare komme å si at "du har gledet deg, men det er slutt nå, og jeg makter bare ikke å ha to barn". Desverre for din del! Men fint for barnet som får beholde livet sitt! Desutten, hva er det egentlig slags tanke å ta livet av en baby bare fordi du blir alenemor til en "stor" og en baby?! Du kan ikke være riktig rett! Du må jo være dum! Det er faktisk ett menneske du sitter å tenker på som enten kan få leve eller ikke få leve. Blir innmari provosert av deg!!!!! Det er et liv! Tenk hvis noen satt å tenkte over HODET DITT om du skulle få lov til Å LEVE eller DØ! Men, jeg vet, du får det garantert ikke gjennom nemda uansett.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 Også etter 12. uke er svangerskapsavbrudd langt på vei selvbestemt. Men kvinner som søker abort etter utgangen av 12. svangerskapsuke, skal i følge abortloven ha sin begjæring behandlet i en nemnd sammensatt av to leger. Prosedyren for allmennpraktikeren blir stort sett den samme som innen 12 uker, men legen skal "...straks sende begjæringen sammen med en skriftlig utredning om de grunner kvinnen anfører og de observasjoner som er gjort til nemnd...". Utredningen skal skrives sammen med kvinnen, men undertegnes bare av legen. Abortinngrep etter 12. uke kan ifølge abortloven innvilges i følgende situasjoner: Svangerskapet, fødselen eller omsorgen for barnet kan føre til urimelig belastning for kvinnens fysiske eller psykiske helse Svangerskapet, fødselen eller omsorgen for barnet kan sette kvinnen i en vanskelig livssituasjon Det er stor fare for at barnet kan få en alvorlig sykdom som følge av arvelig anlegg, sykdom eller skadelige påvirkninger under svangerskapet Kvinnen ble gravid under forhold som er nevnt i straffeloven Kvinnen er alvorlig sinnslidende eller psykisk utviklingshemmet Kravene til grunn for innvilgelse av abort blir høyere med svangerskapets lengde. Etter utgangen av attende uke blir svangerskapsavbrudd svært sjelden foretatt
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 huff, skulle heller ha gjort det før det hadde gått så lang tid og ett planlagt barn er det jo litt merkelig å "trege" på. du kan jo ikke få barn dersom du ikke hadde klart deg alene. ( du vet aldri hva som kan skje). er nok veldig stress, men folk har ofte mer enn unge lissom. men er nok det beste for barnet om du får ta abort i dette tilfellet da, er ikke bra å føde ett uønska barn. dette var grusomt, beklager! dersom du har tenkt lenge, og at dette var en vanskelig avgjørelse,det var tidligere i graviditeten, og ikke planlagt, kunne jeg kankje forstå det. selvom du t.o.m da kunne tregt resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 du har min fulle støtte hi. jeg var 11uker på vei da jeg tok abort. å legen min ambefalte meg å tenke igjennom det, så kunne vi heller søke (jeg gjorde ikke det) men legen min mente at det var grunn nok til å få igjennom abort,at man blir alenemor. har ei venninne som tok abort i uke 16, men det syns jeg er brutalt!!! men som sagt, lykke til kjære deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå