Chrissie09 Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Er veldig veldig spent. Noen med erfaring med dette? Legen sa det kunne ta opp til 3 dager før jeg fødte etter innsetting av ballong. Håper det kommer til å gå bra. Må innrømme at jeg grugleder meg nå...
Ingen kommentar Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Hvor skal du? Jeg skal fått satt inn ballong på Riksen i morgen kl ni. Kanskje vi sees! Lykke til!
chiquetita Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 What? Hva er det, noen som kan forklare?
Ingen kommentar Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Dette er første skritt i en igangsetting (etter stripping riktignok). Man setter et urinkateter (ballong) øverst i skjeden. Dette vil utvide livmorhalsen og skape større åpning. Jeg har fått beskjed om at jeg skal gå med dette i 24 timer. Dette er en mild form for å sette i gang en fødsel. Neste skritt er piller man putter inn i skjeden.
Chrissie09 Skrevet 12. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2009 Pga av tidligere keisersnitt ønsker de å igangsette veldig forsiktig. Så rart at vi da blir satt i gang på likt:) Skal tenke på deg. Jeg fikk beskjed om at kateteret blir inne i 12 timer og skjer det ingen modning eller endring tar de vannet... Ble strippet i dag og fikk beskjed om at hver gang jeg kjente ett tak/ murring/kynne skulle jeg massere brystvortene....hahaha må le litt av meg selv her jeg sitter. Glad ingen filmer meg nå. Gruer du Mrs Van de Kamp?
Ingen kommentar Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Jeg ble også strippet i dag:) Når har du termin? Jeg er førstegangs og veldig spent. Synes strippingen var litt vondt og tenkte umiddelbart "hjelp, hva har jeg gitt meg ut på???". På den annen side er jeg utrolig glad for at jeg nå har en viss peiling på når jeg skal føde.
Chrissie09 Skrevet 12. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. august 2009 stripping var litt ubehagelig ja, enig, men helt greit om det hjelper:) Jeg har termin på lørdag men pga komplikasjoner vil de ikke jeg skal gå over..veldig greit å få tid til å planlegge med barnevakter o.l Tenk på at innen lørdag har vi barna våre!! Helt fantastisk. Jeg hadde keisersnitt forrige gang så jeg er på en måte første gangs fødende da:) Kjenner at jeg gruer meg litt for smertene og hvordan jeg takler de....
Ingen kommentar Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Det blir helt fantastisk og endelig få se henne! Jeg har bursdag på mandag, så dette blir det beste bursdagsgaven man kan få!!! Hvilket sykehus er du på?
Thale'min_Og_Meg Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Skal også bli satt igang (men på tirsdag) med ballong. Så har gått her og ventet på noe jeg ikke helt visste hva var. Men fint vi er flere, høres jo litt skummelt ut. Dere får si fra hvordan det er og føles. 3 dager er jo overkommelig også Litt lettere her jeg sitter nå.
Ingen kommentar Skrevet 13. august 2009 #12 Skrevet 13. august 2009 Da er ballongen på plass. Skal gå med den til kl ni i morgen! Da blir jeg lagt inn på sykehuset for å begynne på pillekur. Dette med mindre fødselen har startet av seg selv i mellomtiden. Selve prosessen var ikke forbundet ned noe nevneverdig ubehag. Lykke til med innsettingen!
barney Skrevet 13. august 2009 #13 Skrevet 13. august 2009 Jeg ble satt igang med ballong ved forrige fødsel. Jeg ble ikke strippet i forkant. Det funket som bare det hvertfall - fødselen startet 2 timer senere! Lykke til!
Ingen kommentar Skrevet 13. august 2009 #14 Skrevet 13. august 2009 Har ikke skjedd noe enda, men det er jo 14 dager til termin så det kan jo ha noe med det å gjøre. Kjenner imidlertid at ting begynner å skje med tanke på regelmessige kynnere og ryggsmerter. Har begynt å grue meg litt nå, men gleder meg veldig til å få det overstått. Tenk, jeg blir mamma for første gang i løpet av helgen:)
Thale'min_Og_Meg Skrevet 13. august 2009 #15 Skrevet 13. august 2009 ÅÅåå ja tenk det Blir nok kjempe bra. Så morro at du kjenner det virker. Gleder meg jeg og, mer og mer, snart er man mamma Gleder meg til å høre fra deg igjen neste gang! Masse lykke til <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå