Gå til innhold

Priser til fotograf.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært til fotograf og de bilder vi ønsket og ha,- antall og i de bestemt størrelser kom på 17000!!! 7500 for et lerret i største størrelse og 6000 for et bilde av bare gutten og et av bare jenta som skulle være store og henge i en stor trappeoppgang vi har....Og resten er bilder til tanter og onkler, beste,- og oldeforeldre....

Er det virkelig så dyrt?

Egne bilder kan man få på same lerretstr via nettet for 999 kroner og de minste betaler vi 490 pr/stk og kan fåes "egenlagde" for 19 kr/stk via nettet... Vi kjener jo flere som har fotografi som hobby, ei som har utdannelse fra skole, men ikke jobbet som fotograf-og har jo muligheter til å ta bilder selv og få de fremkalt..Men nå er jo bildene tatt hos fotgrafen da...Er alt "tapt"??+1200 for en time fotografering og 10 prøvebilder var helt greit...Det var en slitsom affære, så han fortjente det..Men prisen på bildene var skremmende..Vi må nok desverre la det være, og prøve og ta bilder selv og få fremkalt...Da ble plutselig de 1200 ti lfotografen OGSÅ bortkastet.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil nok tro det er så dyrt, ja.. Jeg har akkurat hatt "enkleste" utgave av bildeserie, det kostet 1550,-... Vanvittig dyrt med lerret. Jeg ble konf for 20 år siden, da kostet det 7-800 så jeg tviler ikke på prisene..

Skrevet

Hi her

JEg gråt faktisk da jeg så prisene..Jeg hadde faktisk regnet med en ca 10 000 for fotografering og de bilder vi skulle ha forstørret...Har da gått ut ifra at jeg visste fototime-prisen, sett på nettet hva det koster og "egenprodusere" bilder og la GODT på for å "beregne" prisen..

FOr å si det sånn..Om jeg tar så mange bilder at jeg får 50 bilder av barna somser fine nok ut til å gi bort..SÅ kanjeg sende inn alle for å få de forstørret til ønsket størresel og dermed vurdere hvilket av de 50 bildene some r best egnet til forstørring..Er jo ofte under den prosessen man finner ut om bildene er "gode nok" til det formålet...50 bilder kan jeg "testforstørre", finne det beste og kopiere opp det antall jeg skal ha (tenker da på de vi skal ha til tanter og onkler og besteforeldre) Etterpå så kan jeg sende inne bare det jeg har valgt og få kopiert og forstørret det i ønsket antall,- og likevel spare 3500 kroner....

OG som sagt, har en svigerinne med MEGET god "egenlært" kunnskap til fotografeing og faktisk nærmest "fotografutstyr"..samt ei som har fotoutdannelse....Hun har ikke JOBBET som fotograf, men har fotografert myyyye..

Åhh, er så irritert og forbanna at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..... Skal på visningstime til uka,- og jeg vet ikke om jeg tør dra,- for vi har ikke råd til å forstørre et eneste bilde :o( SKulle selvsagt ha undersøkt mer før, men trodde jo at jeg skulle komme et stykke med 10 000 (tenkte ikke OVER det da) men når det ble 17000???

Skrevet

Det er ok så dyrt ja:(

Selv bruker jeg er fotograf som gir fra seg copyrighten på bildene, dvs- at jeg får bildene på en CD og gjør som jeg vil med dem:) Anbefales.

Var og tok magebilder, samt bilder av datteren min og magen og av datteren min alene. Og betalte 900 kr. for 25 bilder. :)

Skrevet

JA, det var jo DET vi skulle gjort..Ordnet oss så vi fikk "råderett" over bildene våre selv..Det merkelige er jo at det er forobutikker med egne fotografer som forstørrer private digitale bilder også..Er det så mye dyrere og lage bilder tatt av fotgraf? SKulle tro det var billiger egentlig.....

Etterpåklokskapen lenge leve :o( Man kan vel ikke be om det sånn i ettertid? VI kunne faktisk betalt 2-3 000 for denne "råderett" og likevel spart ENORMT på å fremkalle de selv :o( Skal sjekke mulighet for dette der vi tok bilder..Det blir egenråderett eller bare "prøveboka med 10 bilder de får betalt for"....Eller Så får søskenbarnet mitt ta bilder istedet...HUn kjenner jo ungene kjempegodt også, så tror hun kunne fått til utrolig fine bilder,- og hun er veldig kreativ....Men skulle jo absolutt gjøre det likedann med minsten som med største...Ta fotografbilder slik at de ble likt... Har sett eksempler på at noen har fotogtafbilder av førstemann og bar e "Hjemmesnekra" av de andre....Men søstera til søskenbarnet mitt har et fotograstudio av førstemann og nestemann er tatt av fotografsøsteren,- og man ser ikke at det enen er "Profft" og det andre er "Hjemmesnekra"....

Ja, ja..Om jeg skal gifte meg skal jeg ihvertfall ikke ha fotograf..Selve fotograferinga er jo billig, men når bildene blir så j..dyre..Tror det er snakk om flere hundre pr.takkerkort!!! Det blir jo umulig å skrape sammen til det....

Ja, ja...Får vente og se hvordan det går...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...