Lotta2010x2012 Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Hvor mye koster IVF, og er det stor sjangs for at dette går bra selvom spermen er dårlig? Og hvordan foregår egentlig dette? Vi nærmer oss året med prøving, og skal til utredning snart, så vil bare vite litt om IVF itillfelle det er noe vi blir annbefalt:)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 hei lotta:)) slitsom denne prøvingen når det liksom"aldri"klaffer!! men for de aller fleste klafferd et på de ene eller den andre måten vettu;) kan prøve forklare det til deg..det heg vet ihvertfall;) ivf koster 19 tusen for 3 forsøk og alle kr du bruker over 15 tusen på medisiner får du tilbake betalt av nav.dette gjelder også om du velger en privat klinikk istede men det er selvfølgelig myye dyrere. over 20 tusen for ett forsøk pluss medisiner.. er spermen dårlig bruker de gjerne icsi metoden hvor de sprøyter sædcellen inni egget hvis det ikke klarer befrukte det på egenhånd...fantastisk hvor langt vi er kommet her i verden;)))) har selv hatt ett negativt forsøk privat og skal ha neste offentlig..bare spør om du lurer på noe mer eller hvis jeg var uklar;) men håper du slipper denne karusellen og at dere klarer det på egenhånd...lykke til:)
Lotta2010x2012 Skrevet 12. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2009 Mange takk for svar:) Mender du da 19 tusen for alt, med medisiner, eller er det 19000 for 3 forsøk, og så 15000 for medesiner? Og vil det evt. da koste 15000 for for medesiner for hvert forsøk? Så synd dere ikke fikk det til på første forsøket, når skal dere prøve neste gang? Håper dere får det til snart, er så trist å lese om folk som sliter og sliter... Lykke til ihvertfall! Hvor lang tid er det snakk om når du velger offentlig? Jeg hadde jo en sa for 3 måneder siden, så noe har det jo skjedd her, så jeg har fortsatt trua på at vi kan få det til:)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 hei igjen:) i det offentlige så er det 1500 kr pr forsøk resten er medisiner..altså 19 inkl medisiner... men privat (der vi gikk) 22 000 var selve forsøk også brukte vi 13000 på medisiner så myyye dyrere kan man si..me hva gjør man ikke for drømmene sine... det kjedelige er at det kan være nokså lang vente tid i det off. fra gyn sendt søknaden vår til samtalen vi skal på på mandag har det tatt tre mnd ca også må man belage seg på tre nye mnd etter samtale før forsøk kan begynne...men selvfølgelig noen kommer jo til fortere...tror det kommer litt an på når på året det er snakk om....sikkert mange nå som skal inn etter det har vært sommer stengt.... derfor tok vi ett privat forsøk men s vi ventet..:)angrer ikke på det for nå vet vi jo litt mer om hva kroppen min trenger av medisiner og diverse andre tiltak:)) kanskje dere klarer det på egenhånd..men godt med en utredning uansett da slapper man mer av etterpå og vet mer om sin egen kropp og roer seg med at ting forhåpentligis er som det skal;) lykke til..
Lotta2010x2012 Skrevet 16. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2009 jepp, er jo fortsatt mulighet for at vi kan klare det:) I morgen skal jeg til første gyn time:D Lykke til med dere!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 tror å håper at alt er som det skal.. utredning etter 9pp er jo "tidlig"og egentlig..det sies at etter 1 år som prøvere så kan det være greit med en liten sjekk av tingenes tilstand...så ikke fortvil enda ihvertfall!!! lykke til uansett..komme inn hit å oppdatere da etter gyn.timen..nå følger jeg spent med vettu;)))
Lotta2010x2012 Skrevet 17. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2009 Da er jeg hjemme igjenn etter sjekken, og alt var helt fint. Livmoren var perfekt, bekkene var mykt og fint, og ho kunne se mange fine eggposer. Så også en eggpose som var 11 mm, så det stemmer fint med når el skal være. Siden vi bare hadde prøvd i ca. 10 måneder skulle vi ikke stresse enda, og jeg hadde jo faktisk oppnådd en graviditet selvom det ente med sa så ting fungerte jo. skulle ta noe blodprøver for sikkerhetsskyld, og så fikk jeg med et skjema så samboeren kunne teste kvaliteten, men det holdt med at vi tok den innen jul. Så vi skulle se det ann frem til jul, før vi evt. ble sendt videre til prøverør. Det er deilig å vite at ting er sånn smått i gang, og høre ho si at dette ordner seg, så det skulle vi ikke bekymre oss for. Ho sa også at jeg skulle kutte ut eggløsningstester, det var ikke noe vits hvis vi hadde gjevnlig sex. Så nå skal jeg se frem mot jul, så er det bare å håpe at spiren sitter innen da;) Takk for informasjonen jeg har fått her! Og håper Dere får det til snart:) Masse lykke til!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 heisan!! så flott å høre at alt var i skjønneste orden!!) det ante meg..ikke noe å stresse med enda men samtidig må jeg si at det er bra du tok tak i det og bare sjekket det mens du er så ung som du er:)) nå vet du o at alt er som det skal og slapper av i kroppen og vips så har dere klart det på egenhånd!!)) lykke til videre og håper du får en deilig julegave;)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå