Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til vekstkontroll og gutten min ble estimert til å veie 890 g i uke 24 og 1550 g i uke 28. SF målet mitt ligger utenfor alle felt, men følger sin kurve. Syntes dette høres mye ut og er redd jeg må føde en 5 kg baby:(

Flere som har fått babyene sine målt i denne perioden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nok være babyen din blir litt stor, men vekstavviket tisvarer vel mer ca 4,5 kg, ikke 5 kg :-) Har født en på ca 4,5 kg selv før, og det gikk helt greit det.

Skrevet

Uff, syntes det er stort det også. Fødte en på 2,3 kg sist og syntes det var fælt, hehe. Men det viktigste er at alt står bra til med lillebror, ut kommer han nok tilslutt uansett skal du se:)

Skrevet

babyen trenger ikke vær så stor fordi, kan godt hend du har my fostervann:-)

Skrevet

Har hadd ei som har vært en del større enn

gjennomsnittet gjennom hele svangerskapet.

Men på ultralyden for noen dager siden var

hun gått ned til 5% over gjennomsnittet,

så de regnet med at hun kunne bli en

3600-4000 ved fødsel:)

Så ting kan forandre seg plutselig=)

Er i uke 36 no.

Skrevet

Ja, de estimeringene kan være helt feil. Babyene vokser i rykk og napp, og i tillegg er målinger ikke nøyaktige når det gjelder vekt... Møtte på en hysterisk jordmor da jeg gikk gravid sist, var på en ekstra UL i uke 32 pga lav morkake. Hun tok helt av, sa at dette ble en megababy på 5-6 kilo og at her måtte det skjerpes inn. Fikk beskjed om å kun spise magert og lite, kutte alt av sukker og fett. Hun regelrett kjeftet på meg fordi jeg svarte ja da hun spurte om jeg spiste is (det var sommeren) og ba meg slutte med det med en gang. Jeg begynte å gråte og synes det var fælt. Heldigvis var jeg hos fastlegen min etterpå som roet meg ned og sa at jeg hadde vært så flink og kunne bare fortsette å spise som jeg hadde gjort. Ny UL for å sjekke veksten i uke 36, men da møtte jeg en mannlig lege som ristet på hode av jordmora og sa at de ikke kunne anslå noen korrekt vekt på fostre. Han sa at hvis han skulle tippe, så ble denne babyen 3900-4000 gram. Men da jenta min kom en drøy uke på overtid, så var hun bare 3340 gram. Så må jo le litt av den hysteriske jordmora i etterkant, men der og da ble jeg kjempebekymra... Så det går nok veldig bra:-)

Skrevet

Ja, 3,5 kg er jo perfekt. satser på han vil komme ut når den vekten er nådd. Gleder meg til å holde han og kose:) Tiden går sakte.......

Skrevet

hei, jeg har født et barn på 5 kilo å det gikke hekt fint, måtte bare ha litt hjelp av vakum på slutten, så ikke noe å grue seg til, jeg sakl ha en liten en i okt så sakl på mer undersøkelsen i sept for å se på str, lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...