Gå til innhold

Hodet ikke festet = lengre fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende, er 38+6 i dag, og hodet er fortsatt ikke festet. Har det noe å si for hvor lang fødselen evt blir? Jeg tenker at siden hodet ikke er festet, og det kanskje ikke fester seg før fødselen er i gang, så er det større sannsynlighet for en langvarig fødsel?

Hvordan er deres erfaring ang det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det nødvendigvis blir lengere fødsel. Men min første festet heller ikke hodet seg i det heletatt før fødselen, men fødselen tok bare 8 timer fra første rie... Jeg var hos legen i dag og da hadde visst hodet festet seg, noe jeg trodde var litt unormalt på nr 2-og fordi det ikke fester seg sist.

Skrevet

Det var godt å høre! :)

Men gikk du over termin da eller? Merker at jeg begynner å bli litt lei nå, og skulle gjerne likt å kjent at noe er på gang snart! :)

Skrevet

Nei, jeg fødet 9 dager før terminen :) Og jeg håper jeg er heldig denne gangen og.. Jeg er 38+3 i dag..Men jeg har en følelse av at jeg føder 16. eller 17. Hehe..:) Jeg er så lei nå.. Lei av alt som heter halsbrann, bekkenløsning,UVI og kvalme... Så skal bli godt å bli ferdig!

Skrevet

Tror ikke jeg har noe å si heller. Jeg var til jordmor i dag og lillegutt her har nå "sluppet taket" igjen etter å ha vært festa siden begynnelsen av juli. Dette er 2. svangerskap, så det er jo ikke unormalt at de da ikke fester seg i det hele tatt.

Må bare huske å kontakte føden ganske kjapt, dersom vannet går. Dette for at det en liten sjanse for framfall av navlestrengen.

Skrevet

Jeg har en venninne som sier hun kan "føle på seg" når ting skjer, og hun er sikker på at jeg føder enten 16. eller 17., så jeg krysser fingrene for at det er noe i det! :) Rart hvor utålmodig man blir mot slutten, her har man gått i månedsvis, og tida har gått så utrolig fort, men plutselig så er en dag en evighet :)

Skal bli superdeilig å bli ferdig ja, og bli kvitt alle vondtene..selv om de er vel verdt det og vel så det! :)

Lykke til videre i hvert fall! Vi krysser fingrene for den 16. ;)

Skrevet

Hodet var ikke festet når min forrige fødsel startet, det tok 10 timer fra første rie til han var ute. Fødte noen dager over termin!

Skrevet

Ja, vi får håpe det :) Kanskje vi føder samme dag da.. o",)

Masse lykken til :)

Skrevet

det tviler jeg sterkt på.. når jeg fikk førstemann var hodet festet 2mnd før fødsel, den fødselen tok 12 timer. med andremann så festet hodet seg under fødsel, og den tok bare 6 timer. hodet kan jo ligge langt ned i bekkenet selv om det ikke har festet seg.. hodet har ikke festet seg enda nå heller, men det ligger langt ned, og godt plantet i bekkenet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...