Gå til innhold

Tilrettelegger din arb.giver noe nå som du er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg møter ingne forståelse eller tilrettelegging :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har fått masse forståelse og har blitt tatt masse hensyn til på min arb. plass. eg står 7,5 timer pr. dag på jobb. eg har fått nye gode sko, får lov til å ta små pauser innemellom så eg kan sette meg ned, sleppe å ta tunge løft o.s.v. Måtte fortelle arbeidsgiver i uke 6, for eg var veldig sliten i ryggen. så eg fekk stor forståelse. Har du snakket om din arbeidsgiver om korleis du føler det?

Skrevet

Jeg har møtt stor forståelse og de har virkelig gjort så godt de har kunnet for å tilrettelegge for meg.

Dessverre må jeg nok sykemeldes alikevell på grunn av bekkenløsning, noe jeg synes er veldig trist.

Skrevet

Har snakket med min arbeidsgiver ja, men der var det ikke noe å hente. Sa bare at de ikke regnet med meg framover!

Skrevet

hei. hvor jobber du? jeg jobber i butikk å er allerder 50% sykemeldt.. dette pga smerter i rygg å nedover foten.. er 12+1 i dag. fikk beskjed av legen at jeg måtte bynne å prate med arbeidsgiver ang tilrettelegging å da svarte bare arbeidsgiver at det var ingen ting han kunne gjøre da dette er butikkyrket.. hm. da fyller jeg i samvær med jordmor ut et sjem ang dette som arbeidsgiver må skrive på,så leveres det til nav. det vil da si at jeg ikke trenger å jobbe men uasett får lønna jeg skal ha å når permisjonen kommer så forløper alt som det ska. Får vis ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge så er det jo ingen ting å gjøre... sånn er det bare,kan man ikke så kan man ikke...

dette ble langt å sikkert ikke helt bra forklart.. men håper du ser pointet.. =)

Skrevet

Jeg hadde en slik arbeidsgiver forrige graviditet. Jeg ble så forbanna og lei meg og hadde heldigvis en hyggelig jordmor som hjalp meg med svangerskapspenger, så slapp jeg å være der i det hele tatt.. Jobber nå i en kommune som er IA, og der har vi tilrettelegging og samtaler og alt er slik det skal være..

Du må snakke med lege eller jordmor og få et skjema som de skal fylle ut ang. tilrettelegging. Er de som min forrige arb. giver skriver de at det ikke er noe de kan gjøre, og da kan jordmor søke om svangerskapspenger for deg. Ikke noen hyggelig situasjon når man føler man fortsatt har noe å gi på jobb, men denne gangen i livet får en tenke på babyen og seg selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...