Gå til innhold

Hormonspiral - trenger deres erfaringer med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere å sette inn spiral nemlig. Har ganske kraftige blødninger, men det hele er stort sett over på 4 dager eller noe. Har hørt at blødningene gjerne blir mindre. Kan man gå mye opp i vekt av den, sånn som man gjerne gjør med andre hormonpreparater?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

Det var ikke noe for meg. Fikk lange perioder med blødninger, og kort tid imellom. Hadde gjerne mensen i to uker og så mensen igjen to uker etter det. Gikk fort opp i vekt uten å forandre kosthold eller mosjon....

Men ei venninne hadde den i i fem år, hadde ikke mensen ei gang....Så tror det er veldig individuelt hvordan det er. Må vel bare testes ut....

Skrevet

hmm.... var ikke akkurat det svaret jeg håpet på...

Skrevet

Jeg fikk satt inn hormonspiral 20.mai. Siden da har jeg ikke hatt blødning i det hele tatt. Har heller ikke merket noe til hormonene. Jeg har ikke gått opp i vekt tror jeg, men det gjør jeg ikke lett. Ikke noe uren hud, ikke noe humørsvingninger og heller ikke hodepine som jeg får av p-piller. Jeg har kjent den litt i begynnelsen.. eller jeg har ikke kjent den, men kjent litt mens smerter. Det blir mindre og mindre av dette også, så jeg vil anbefale den..

Men det er jo sikkert veldig individuelt hvordan den funker.

Skrevet

Bare kom deg på tjukka igjen så slipper du blødningene;)

Skrevet

Fikk satt inn hormonspiral i begynnelsen av juni. Ingen vektøkning, kjenner ingen ting til den, ingen hudforandringer og humøret er uendret (i alle fall har jeg ikke merket noe til det selv, men bør vel spørre mannen, hi,hi). Har derimot i perioder hatt sporblødning, ikke veldig mye, men har måttet bruke truseinnlegg. Fullammer, har ikke fått mens etter fødsel, så vet ikke hvordan det blir med blødning. Men de aller fleste får mindre og kortere menstruasjoner enn tidligere ved bruk av hormonspiral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...