Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Termin imårra, og kom plutselig på at vi ikke har tenkt på søskengave til storebror på 3 og halvsøster på 9! Når 3 åringen kom hadde vi med gaven til storesøster på sykehuset, og det var nok ikke dumt! Så fikk hun litt oppmerksomhet hun også. Så jeg tror vi må gjøre det samme denne gangen. Men jeg lurer på om det er nødvendig til 9 åringen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg skal gjøre det. Gjorde det ikke forrige gang, men hadde nok vert lurt. Vi har også en storebror på 3(snart 4) og en halvsøster på 9. Og desto viktigere med hun eldste føler jeg. I og med at hun er en halvsøster og at hun er eldst, er det fort gjort at hun føler at hun blir glemt.

Skrevet

Følte iallefall det var veldig riktig sist.

Det jeg tenkte på ifht halvsøsteren, er at det er ikke sikkert hun kommer på sykehuset.. Og da tenkte jeg at det kanskje ble "unødvendig" med gave hjemme liksom.. Men, er enig med deg også, kan nok lett føle seg oversett som eldst og halvsøster...

Men hva skal jeg finne på da tro... Ikke noe problem til 3åringen, men 9 åringen er så utrolig bortskjemt fra moren sin side, så det er aldri noe hun ønsker seg..

Skrevet

Vi har kjøpt noe til guttene våres fra lillesøster i magen som de skal få når hun er født. De er snart 7 år, snart 5 år og 2 år. Kjøpt Pokemonkort til de eldste og en liten bossbil til minste, ikke noe dyre gaver, men ting vi vet de vil sette pris på :-)

Ville kjøpt noe tl 9 åringen også selv om hun skjønner at det er dere som har ordnet med gaven og ikke babyen ;-)

Skrevet

Storesøster her er bare 15 mnd når lillebror kommer til verden, men hun skal få seg en dukke. Så blir det dukkeseng, vogn og annet utstyr etterhvert.

Innbiller meg at det er positivt at hun også får seg en "baby" når mamma får en:)

Skrevet

Jeg har kjøpt en gave til hver av storesøstrene på salg i våres :) som de får på sykehuset fra lillesøster. Mens vi er på barsel kommer jentene og Pappa`n til å gå ut og velge en gave fra dem til lillesøster (eks. bamse) og når de gir sin gave til henne får de hver sin i retur. Gjorde det samme sist når eldstejenta ble storesøster og var stor suksess. Babyen får jo mye gaver av besøkende og selv om de fleste husker på en liten ting til de andre er det mye på den lille og kan være greit for de "store" å føle seg spesielle også.

Skrevet

Vi hadde en gave til storebror forrige gang, og har kjøpt gave til de to storebrødrene nå òg. Men tenkte at de skulle få de når jeg og babyen kom hjem fra sykehuset. Har litt playmo til de, og synes det blir så mye å dra med seg på sykehuset.

Men jeg ville helt klart kjøpt noe til 9-åringen dersom dere skal kjøpe noe til 3-åringen. Lett å føle seg tilsidesatt...

Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe en liten gave til 5-åringen vår som jeg putter i sekken han skal med seg til mormor og morfar når mamma og pappa må på sykehuset. Slik at han blir litt opptatt med noe, fordi jeg føler han ikke er helt komfortabel med at mamma skal på sykehuset. Han gleder seg til å bli storebror og prater og koser med magen min hver dag. Og prater veldig mye om lillebror. Men akkurat det der med at vi plutselig må reise er litt ømfintlig ennå, har prøvd å prate med han så jeg vet han forstår. Derfor kommer jeg til å putte en liten pakke i sekken hans som en overaskelse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...