lioness* Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Vi skal male store deler av leiligheten vår i helgen, og har noen spørsmål til dere gravide som har erfaring med dette (er 16 uker på vei nå). Velger selvsagt Sens, ettersom andre typer maling ikke er ok for gravide å bruke. - Kan Sens brukes på flater som er malt med oljemaling tidligere? Det er snakk om malt strie, usikker på om det er miljøstrie eller glassfiber og om hva slags maling det brukt. - Kan jeg være med på å vaske flatene først, enten med Jotuns husvask eller med salmiakkoppløsning? Er litt skeptisk til dette egentlig... - Ser at Jotun har en egen Sens-utgave for lister. Blir dette særlig fint? Eller skal jeg overlate til en annen å gå over disse med en helblank oljemaling? - Hvis noen andre maler listverk med oljemaling, hvor lenge bør jeg som gravid vente før jeg kommer tilbake i leiligheten? En halv dag, flere dager??
villemo26 Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Hei Vi driver å pusser opp no, og har brukt vannbasert maling (ikkje sense, men lignande) Du kan godt bruke det sjøl om det er oljemaling som tidligere er brukt. Vi bruker vannbasert maling på listene og, men det gjorde vi og før graviditet. Luft godt når du maler og når du gjer reint før maling, så går det nok bra. Eg brukte i tillegg støvaske og hansker. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå