Gjest Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Beklager, vet det blir litt mye fødsels-mas fra meg i disse dager, men dere er snille som holder ut :-) Da har jeg vært til legen en tur og fått en sjekk. Det positive var at jeg nå var helt moden og myk og nesten helt avflatet, så var i hvertfall en endring der siden sist. Det negative var at jeg fortsatt bare har 1 god cm med åpning :-( Må innrømme at jeg ble litt lei meg da altså, hadde hååååpet på 3-4 cm slik at vi kanskje kunne reist innover og de kunne tatt vannet, men nå er det bare å vente videre. Kunne ikke tøye/strippe heller med så liten åpning. Legen var snill da, prøvde å oppmuntre meg med å fortelle at når det var så modent som her, så kunne det veldig fort snu, og det var like sannsynlig at jeg fødte i natt selv om jeg bare hadde 1 cm åpning som om jeg hadde hatt 3 cm siden jeg er fleregangs. Vi får vel se. Murrer litt igjen etter undersøkelsen, men ikke flere rier. Og de jeg hadde i natt og dag tidlig har jo da tydeligvis bare vært maserier og ikke ordentlig likevel. Jaja, lite å gjøre med det... Når vet jeg nå i hvertfall litt mer. Tenker jeg skal prøve å hvile litt nå, ble ikke så god søvn i natt akkurat.
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Vi får håpe på at det snur snart, slik som legen sa;) Lykke til videre med ventetiden og alt
LilleBjella Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Lykke til. Du ble nok gravid ganske samtidig som jeg fødte sønnen min, og herregud så fort disse ni månedene har gått. Myyyye fortere enn de ni månedene JEG var gravid:)
lÅktiHaUDe Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Det blir vel på fredag )) hehehe Ønsker deg uansett masse lykke til ))
hit og dit Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Forstår godt at du er lei ventetida. Eg var på undersøkelse dagen før eg fødte. Då hadde eg kjent lite liv i to dager og var litt nervøs. Eg hadde GU og ultralyd og ingen teikn til fødsel, 1cm åpning og slikt men det hadde eg hatt sidan veke 32 alikevel. Så gjekk eg heim og var lei meg. Morgonen etter kvart på ni var eg mamma til to ;-) Håper du får føde snart. Ventetida er lang på slutten kan eg tenke meg.
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Jeg kan trøste (?) med at jeg ble sjekket og hadde kun 1 cm åpning, legen sa jeg kunne reise hjem, men 1,5 time etterpå var mini ute Så ja ting kan snu fort!! )
Sessa ruger igjen... Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Jeg har ikke fulgt med i det siste så jeg kjenner ikke hele historien din, men jeg var hos jm 10 dager på overtid og kan ikke huske at jeg hadde noen åpning da, og så vidt jeg vet så tøyde de. De rota i hvert fall rundt oppi der. Også fikk jeg nåler. Samme natt startet riene og morgenen etter var han ute. Jeg var da 2.gangs fødene med 2 år mellom fødselene..
Sessa ruger igjen... Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Med førstemann hadde jeg forresten masrier i 1 døgn før jeg fikk mer effektiverier... Og faktisk hadde jeg bare 4 cm to timer før plutten spratt ut. De siste 6 gikk så kjapt at jm ikke helt skjønte det...
Gjest Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Ja, ser på svarene deres at det kan snu fort ;-) Slappet godt av et par timer nå, og har hatt 3-4 rier til mens jeg slappet av, siste var på 30 sekunder og vond, så får se utover kvelden, men er roligere nå. Prøver å ikke tenke så mye på det nå og er innstilt på å måtte gå sånn av og på i enda noen dager.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Da jeg så at du var 3dg over tenkte jeg: Å, kanskje hun får idag!! (Jeg fikk jo også 3dg over tiden) Riene mine begynte ikke før 1845 og gutten var jo ute 2312, så alt er fortsatt mulig!! =) Og du, selv om det kanskje ikke frister (?) så kan du ta deg en liten tur i sengen med mannen =) Kanskje det setter fart på sakene!! ) Spis en sterk og god krydret mat, etterfulgt av trappegåing og sex. Verdt å prøve Lykke til da! Barnet kommer vel ikke ut før det har bestemt seg for at det er på tide
hit og dit Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Like greit å vera innstilt på at det kan ta tid enda. Så slipper ein å gå og kjenne etter. Det var først då eg gav opp at ventetida gjekk fort. Me var forespeila tidlig fødsel, så me begynte å "vente" på ting lenge før ungen skulle komme. Det vart som å leve i eit vakum heile tida. ALt dreide seg om ungen kom eller ikkje, folk ringte, eg kjente etter alle teikn osv. Det vart slitsomt heile greia.
meg & to små vampyrer Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 Håper hun kommer snart uansett og at det legen sa stemmer. Og bruk tiden på å hvile da. Jeg hadde glemt hvor sliten man blir de første ukene.
Gjest Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Ja, nå slapper jeg bare av her. Ungene har fått se film i dag, skal snart spise kosemiddag sammen (sterk mat ;-)). Se film i kveld osv, så får vi se hvordan dette går. Skal prøve å ikke tenke for mye på det :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 Det høres ut som en god plan. Slapp av og ny livet som "bare" trebarnsmor litt til:D
Mamman til M&E Skrevet 12. august 2009 #15 Skrevet 12. august 2009 Synes det er kos å følge med på hvordan det går med deg jeg :-) Håper det skjer noe snart da. Masse lykke til .-)
Gjest Skrevet 12. august 2009 #16 Skrevet 12. august 2009 Takk :-) Satt akkurat og tenkte at nå dabbet det av igjen etter 40-50 minutter uten noen rier etter å ha hatt 4-5 stykk med ca 10 min mellom, men så kom det en til her nå som vare i ca 30 sekunder og var vond, så litt vanskelig å slappe helt av å ikke tenke på det, hehe... Når eldstemann er i seng tenkte vi å sette på en film, prøve å fokusere på noe annet.
mylittlecat Skrevet 12. august 2009 #17 Skrevet 12. august 2009 Hei Alva! Vil bare ønske deg lykke til med svært forestående fødsel ) Jeg er helt sikker på at i løpet av noen timer er du firebarnsmor!!! Men tror det er lurt åvære litt på "hugget" med å komme dere avgårde når riene begynner å bli mer regelmessige. (iom at dere har lang reisevei) Fordi: Da jeg fødte nr fire, gikk jeg litt som deg, bare jeg hadde ingen rier. Murret i over et døgn, og bare ventet ) Fikk så noen små tak, som egentlig var som litt harde kynnere som varte 20-30 sek. MEN, de var regelmessige, derfor dro vi til sykehuset etter en times tid. (vi har bare fem min til sykehuset da) Fortsatt det samme. Fikk rom, og riene begynte med en gang, fødte etter 20 min. Nr fire kan gå VELDIG fort, iallefall hvis vannet går!
Gjest Skrevet 12. august 2009 #18 Skrevet 12. august 2009 Ja, jeg vet, men jeg hadde jo bare 1 cm åpning før i dag da. Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre nå jeg... Hadde Rie (ca 30 sekunder) - 5 min - rie (ca 20 sek) - 5 min - rie (ca 10 sek) - 5 min - rie (ca 15sek) - 7-8 min - rie (ca 40-45 sek)... Siste var for 2 minutter siden...hmmm...
mamarama og lille banan Skrevet 12. august 2009 #19 Skrevet 12. august 2009 Jeg fikk også min tre dager over termin Alle gode ting er tre, hehe! Lykke til, da
Mille** Skrevet 12. august 2009 #20 Skrevet 12. august 2009 Høres ut som NOE er i gang ihvertfall, selv om det ikke nødvendigvis betyr at det blir bebis i dag. Spennende da, har alltid misunt dere som kommer i gang av dere selv, har selv bare i gangsatte fødsler. Fikk liksom ikke oppleve det å sitte hjemme med rier, lure på om det virkelig var rier eller ikke, virker så utrolig spennende, hehe....høres kanskje litt rart ut, men... ;o) Lykke til med fødsel! )
Gjest Skrevet 12. august 2009 #21 Skrevet 12. august 2009 Skal love deg at det ikke er noe gøy! Vi har 1,5 time å kjøre og jeg føder ganske fort og følger ikke boken med rier, så er dritredd for å føde underveis, og vil ikke ha bomturer heller. Så er egentlig bare småredd, usikker og fortvilet her jeg sikker nå :-( Ikke at igangsetting er så mye bedre altså, prøvd det også, men skulle ønske jeg fulgte boken i det minste. Får rie-vondt i magen bare jg reiser meg opp og står/går nå, roer seg når jeg sitter, ikke noe system, men begynner å gjøre skikkelig vondt og aner ikke når vi evt bør ta en tur innover. Uff, nå sutrer jeg veldig, ser det, men liker meg ikke nå, hater å være så usikker...
Mille** Skrevet 12. august 2009 #22 Skrevet 12. august 2009 Huff, nei når du sier det sånn så er det jo ikke så stas. Hadde 2 timer til sykehuset med nr 1, men ble jo innlagt 4 dager før hun kom, så alt foregikk i (rimelig) kontrollerte former. ;o) Syns det høres ut som du skal ta en tlf til jordmor, å konferere litt. Igjen, masse lykke til! )
Nillo Skrevet 12. august 2009 #23 Skrevet 12. august 2009 Hadde ringt til sjukehuset og fortalt ståa, så kan dei avgjere om du skal hive deg i bilen. Ikkje kjekt å stiie i ro i bilen, og få heile åpningsfasen der... det har eg prøvd. Er vel kanskje sansynleg ar det går fort, når det først skjer, siden det er 4 barn på ikkje så alt for mange år.. Lykke til uansett!!
Gjest Skrevet 12. august 2009 #24 Skrevet 12. august 2009 Oi, de riene hørtes ut som de jeg hadde... Etter en time dro vi til sykehuset og da hadde jeg 8cm åpning! Du må ha lykke til, har en følelse av at du SNART er mamma til 4:-)
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 12. august 2009 #25 Skrevet 12. august 2009 Høres ut som om du føder ila natta ihvertfall=) Gikk sånn med nr 1, plutselig begynte det skikkelig og da gikk det under en time før hun var ute, hehe... Håper du skjønner det litt tidligere enn meg da=) De fleste fødsler starter jo på natta da, så det begynner kanskje skikkelig i natt? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå