Gå til innhold

Når synes dere ungene er gamle nok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 7-åring går hjem fra skolen, og har ved et par anledninger hentet bror på snart 5-år. Det er en kort og trygg vei, og det er i følge med ei jente på 9 år som alltid henter lillebror på 5 år. Jeg synes vel at det er litt tidlig, men det har vært viktig for gutta og jeg er trygge på at det går bra. Greit når jeg var sengeliggende hjemme med tvillingmage, og far ble forsinket pga. flytrafikk o.l.

Jeg ble henta i bhg. av min 5 år eldre bror fra jeg var 4 år.

Skrevet

Det kommer ann på hvordan barna er og hvordan hjemveien er. Her skal det for eksempel bygges en ny barnehage rett i nærheten. Gasngavstand 4 minutter (maks) og ingen bilveier, elver eller noe annet spessielt farlig. Der kunne gjerne en 5-6 åring hente av og til. I den barnehagen ungene går nå vil jeg si ca 12 år gammle. Der er veien lang og til dels ganske farlig.

Fra min egen tid i barnehagen husker jeg at jeg ofte gikk hjem selv. Om vinteren somgte moren min juletrær. Da gikk jeg fra barnehagen alene til salgsstedet (under 500 m tror jeg). Når jeg kom frem fikk min mor en etterlengtet pause slik at hun fikk gått på toalettet ol mens jeg passet "butikken". Det var kjempestas ;-).

Skrevet

Kommer an på ungene og veien til og fra. Jeg hentet min to år yngre bror da jeg var 8. Vi hadde "lang" og trafikert vei, men hvilket alternativ har en alenemor som ikke har familie rundt seg for å hjelpe og kun venner som også er på jobb.

Her vi bor ser jeg barnehagen rett borti gata fra kjøkkenvinduet og tror nok jeg kunne latt storebror på (da) 6 år få hente lillesøster på (da) 2 år. Det er blindvei og gangsti.

Skrevet

Enda har ikke noen søsken henta de små i barnehagen. Nå begynner min eldste på skolen, så det kan hende hun kommer til å spørre om det og jeg kommer nok til å si ja om vi er hjemme. vi bor ganske nermere, og ingen farlig vei. De to eldre her i huset er mer vimsete, så jeg føler meg tryggere på hun minste at hun gjr som hun skal når hun henter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...