Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 jeg valgte hormon,siden jeg fra før har mye mens blødninger og mye vondt.. siden jeg har satt inn spiral har jeg hatt små/korte mens og ingen smerter helt topp for min del
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 hva er novaring? Er det noe som må fikles på plass før sex og tas ut igjen og skylles osv etterpå? I så fall ville jeg gått for hormonspiral..
Gjest Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Nei, skiftes hver tredje uke, som en tampong
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 jeg ville gått for spiral, helt klart! Da slipper du å fikle og styre med det der.. + at du ikke trenger å huske på noe osv..
Gjest Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Ville i utgangspunktet ha spiral, men visste ikke da at jeg må vente minimum 3 mnd etter fødsel
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Kan du ikke bare starte med nuvaring først da og så bytte om du ikke blir fornøyd? Jeg har selv brukt nuvaring lenge og har vært kjempefornøyd! Forøvrig kan du ikke bruke den om du ammer, men det vet du sikkert.
Gjest Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Hva? Det sa legen ingenting om, var han som anbefalte ringen. Da blir det spiral. Eller er det andre alternativer?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Nuvaring inneholder de samme hormonene som vanlige p-piller. Derfor du ikke kan bruke dem mens du ammer. Du kan jo bruke Cerazette(piller) i stedet om du ammer. Den fungerer som minipillen, men er ikke så nøye på tidspunktet som vanlige minipiller som jo omtrent må tas på timen. Er mange som er negative til denne særlig fordi endel har problemer med blødninger. Selv var jeg veldig fornøyd med den, hadde ikke mensen på et år. Den kan du godt starte på med en gang, så er det jo bare å bytte til spiral etterhvert dersom du ikke blir fornøyd med pillene.
Gjest Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Takk for gode råd. Skal vurdere Cerazette. Andre vanlige bivirkninger enn problem med blødninger?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Har også hørt at endel har problemer med humørsvingninger og sexlyst. Men det er vel bivirkninger med de fleste p-piller så vidt jeg vet. Vil tro problemene, om de skulle oppstå, vil gi seg ganske kjapt om du slutter med pillene igjen.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 kan ikke sette inn spiral før etter 3 mnd?? jeg satt inn på etterkontrollen..er vel 6 ukerskontrollen det heter,det var da 10 uker siden jeg hadde født.. og sex lå ikke i mine tanker rett etter en fødsel.. hehe
Lilli med småtrolla Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Før vi bestemte oss for å lage barn var jeg en trofast tilhenger av P-ring. Et fantastisk prevensjonsmiddel spør du meg! Når jeg skal begynne på prevensjon igjen, vil vertfall jeg velge denne. Kjempefornøyd! Jeg følte selv jeg hadde kontroll på syklusene mine. Kunne utsette mensen og slik som jeg ville. Hadde den inni i 3 uker, og en uke ute. Ville jeg utsette mensen var det bare til å sette inn ny ring etter 3 uker. Veldig enkel og plassere og like enkel å ta ut! =) Jeg syns spiral høres ut som et større "inngrep" siden den ikke bare skal ligge i skjeden som p-ringen. Redd for komplikasjoner med spiral. Det er vertfall min anbefaling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå