Gå til innhold

Hvor mye bør ei på 105cm veie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg finne tabeller over dette?:)

Synes nemlig jenta mi er ganske tynn, så lurer på hvordan hun ligger an i forhold til andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, er nok ikke så store variasjoner vil jeg tro :)

Skrevet

Aner ikke, men jenta vår på 3,5 år er 105 cm og veier 20 kg. Da har hun "litt å gå på" - men heller ikke noe mer. :-)

Skrevet

Okay, min jente veier 15kg og er i grunn ganske mager....

Skrevet

Hun er forøvrig like gammel som din jente, solstråle :)

Skrevet

Som sagt er jenta vår i "godt hold" - uten å være tykk. :-) Kusinen som er ett år eldre, og ihvertfall 5 cm høyere, veier 17 kg. Synes ikke hun er for tynn heller.

Tror egentlig ikke du behøver å være bekymret, men er jo greit å følge med. :-) Mulig du er som meg også, som synes det er greit at de har litt å tære på ved feks sykdom - som stort sett alltid kommer ila året.

Skrevet

Neida, jeg er ikke bekymret. Hun spiser godt og er i fin form, og det betyr jo mye :) Bare greit å følge litt med (spesielt i sykdomsperioder), da hun ikke har så mye å gå på. Tenker også at hun sikkert tar det igjen. Kanskje hun vokser litt utover nå, før hun strekker seg i lengden igjen?!:)

Skrevet

min gutt er ca samme høyde, og veier 18 kg. han er snart 3 år.

Skrevet

Min er 104 cm og veier 15 kg, 4.5 år. Ikke veldig tynn, men liten i kroppen og mye muskler.

Skrevet

Gutten min er 3.5 år og var 105 cm i vår og veide 18 kg. Nå har han strekt seg litt, ikke målt ham i det siste. Men det merkes på klærne! :)

Selv om han veier ca 18 kg i forhold til høyden, så er han faktisk ganske tynn. Men har har stor og kraftig beinbygning, da. Søsteren som er 3 år eldre og 20 cm lengre veier bare et par-tre kilo mer enn ham.

Skrevet

Har ei som er 118 cm og veier 20 kg og ei som er 137.5 cm og veier 25 kg. Så varierer vel veldig. Da de var ca 105 cm veide de begge to 14 kg.

Skrevet

Har ein gutt som er 5,5år og han er ca 115cm og veg 18,5kg ca, han er tynn og har vore tynn heile livet, har slite litt med å få i han mat ein periode grunna mage problemer. Han eter godt nå men har lite å gå på når han er sjuk....er nesten på grensa til å bli karakterisert som undervektig, sjekka bmi for barn på han og han er nederst på det som er sunn vekt. Han er spekka med musklar og har ein kroppsbeherskelse som er heilt utrulig og han springer jo rundt heile tida så at han forbrenner det han eter skjønnar eg jo.

Jenta mi er 3år og er ca 95cm og veg 13,5kg ca, ho er også tynn men ikkje på samma måte som storebroren, ho har heller aldri vore kresen på mat og heller ikkje noko mageproblem der. Ho ligger høgare opp på sunn vekt på bmi, meire midt på treet.

Det er greit at ungar har litt å gå på men etter å ha jobba i Bø sommarland to sessongar nå så har eg sett maaange ungar i alderen 4-12år som er direkte feite...... Eg seier ikkje at alle som har litt ekstra er feite osv og at dei burde slankast osv men det har lett for å forbli på enkelte ungar. Driver ein med fysisk aktivitet og eter eit normalt kosthold og har litt ekstra så syns eg ikkje det er noko fare, men nokon av dei ungane over her blir karakterisert som overvektig etter ein bmi for barn.........

Sjekk for ditt barn her, har vore inne på ei dansk side også men den finner eg ikkje att......

http://apps.nccd.cdc.gov/dnpabmi/Calculator.aspx?CalculatorType=Metric

Skrevet

Det kommer jo litt an på alderen også, ikke bare høyden. Mine gutter var 14 kg da de var 105 cm. Sunne, sterke og aktive.

Skrevet

Takk for tips :)Sjekka den siden. Der kommer det opp at hun er undervektig og må følges opp.... Selv tror jeg ikke det er nødvendig . Hun spiser bra og er i fin form. Litt problemer med magen, men det har vi relativt god kontroll på :)

Kan jo nevne det på hs på neste kontroll om et par uker og høre hva de sier..:)

Skrevet

Google percentil, så finner du skjemaer over høyde/vekt=)

Skrevet

jeg har gutt på 3,5 år, 107 cm og 20-22 kg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...