Gå til innhold

Astmabarn og vaksine for influensa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et astma barn og ringte i dag og spurte på legekontoret om han burde få vaksine. Nei, den er ikke kommet enda og du kan ta det helt med ro. Antakeligvis trenger han ikke den. Ring igjen senere!

Jeg er faktisk ikke hysterisk mor i det hele tatt. Men hvorfor er informasjonen så utrolig sprikende. Jeg har tatt det helt rolig hele tiden. Lest at denne influensaen er mildere enn vanlig. Det eneste som er annerledes er at veldig mange kan få den og at samfunnet kan rammes ganske hardt etc. Greit det. Influensa kommer hvert år! Minst 10 år siden jeg hadde det sist.

Så sa de på Dagsrevyen for et par dager siden at barn med diabetes eller astma burde vaksineres. Hvorfor? En mild influensa? De blir jo ikke vaksinert de andre årene. Og legekontoret mener nesten nei.

Mitt spørsmål er da; Er alt dette media sin skyld?

Kan jo ikke være bare det?

Nå blir det ingen vaksine på min gutt og jeg er faktisk ikke redd. Men jeg blir litt irritert på varierende iformasjon!

Hva gjør dere andre astmamødre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tenkt at min sønn trenger vaksine. Regner med det kommer mer klare retningslinjer når vaksinen først er kommet. Er vel helsetilsynet som bestemmer hvem som bør vaksineres? Da følger jeg i så fall deres retningslinjer. Men som du skriver så er dette jo en mild influensa. Min sønn har medisiner han tar hver dag og medisiner han skal ta hvis han blir syk. Regner med at om han blir syk så trapper jeg opp med medisiner slik jeg ellers ville gjort. Håper de ikke blir veldig syke om de skulle få influsensa nå..... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...