Gå til innhold

besteforeldre som forskjellsbehandler barnebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder mine svigers. De feks tilbringer mer tid med sitt andre barnebarn, og strikker til det enn med vårt barn.

Vårt barn derimot har ikke fått et eneste strikket plagg fra svigermor.

Og de kommer heller ikke hit på besøk så ofte.

Jeg har alltid følt at svigermor ikke liker meg, at jeg ikke er god nok for henne. Og det å oppdage at hun sittter gladelig og strikker til sitt andre barnebarn og ikke til vårt, bare støtter opp om mine teorier...

Mulig jeg er paranoid. Men er det andre som føler noe alla dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun mormor til sitt andre barnebarn? Da kan det i så fall skyldes at de fleste mødre har et tettere forhold til døtrene sine, og da også et tettere forhold til deres barn....

Skrevet

Kanskje hun ikke tør helt når dere ikke har verdens beste forhold? Kanskje du kan invitere henne litt mer og være litt mer åpen for svigermor. Det er ikke alltid lett å være svigermor heller. Kanskje hun også har merket at dere er litt kalde for hverandre. Rekk ut en hånd.....

Skrevet

Personlig er jeg fornøyd med at vi har et avstandsforhold til svigers.

Svigermor er utrolig grei, men er glad for at vi ikke renner ned dørene til hverandre. Svigerfar liker ikke sine egne barn særlig engang, så at han ikke liker meg og barnebarna får så være.

Er det sønn eller datter hun har som også har barn?

Skrevet

Min søster var sur for at vår mor strikket masse klær til minstemann skulle komme, fordi hun ikke fikk det samme. Pipen fikk en litt annen lyd når jeg fortalte henne at JEG hadde hadlet garn og oppskrifter for 2000 kr fra Nøstebarn, etter å på forhånd spurt om mamma kunne strikke for meg. Jeg kan nemlig ikke strikke selv...

Det kan jo hende at det er en slik forklaring?

Skrevet

Ja dessverre. Svigermor har to barnebarn og er mormor til sitt første. Dette barnet får gaver i hytt og vær og alltid når hun er sammen med barnet vårt er det snakk om dette andre barnebarnet; hva hun gjør, hvor fantastisk hun er bla bla bla. Det irriterer selvsagt vettet av meg (og vi har et dårlig forhold fra før), men verst er det for mannen min som opplever at moren hans gir dette andre barnebarnet masse gaver, men ikke til vårt. Det stikker nok dypt, særlig når han opplever hvor overøsende mine foreldre er med alt mulig til barnebarnet sitt. Må også si at svigerforeldrene mine var de eneste som ikke gav noen gave til babyen da hun ble født. De var tilogmed og besøkte oss på sykehuset, men hadde ikke med noen gave. Vi feiret bursdagen til datteren min her om dagen og da fikk hun to gaver fra svigerforeldrene. Den ene gaven inneholdt en genser og en bukse, men hun hadde jammen meg med seg en gave med bukse og genser til sitt andre barnebarn også. Men da dette andre barnebarnet har bursdag, da er det bare hun som får gave og ikke vår datter!

Skrevet

Sånn var det til dels med min ex svigermor også. Hun liker ikke meg da hun er en veldig bestemt type og foretrekker at folk hopper når hun sier hopp og ikke spør hvorfor hun vil de skal hoppe......

Jeg derimot nekter å gjøre ting jeg er uenig i om ikke hun kan gi en god grunn.

I tilegg er bf bror nglingen der i huset, han får alltid mer av allt og slik har det alltid vært.

Min største er hennes første barnebarn, når hun ble født hadde broren dame med barn.

Og jeg opplevde at stebanebarnet fikk mye mer av allt, både ting og oppmerksomhet.

Skrevet

Ja, det hun er mormor til det andre barnebarnet, men farmor til vårt.

Min mann bryr seg ikke om dette i det hele tatt. Men jeg synes det er veldig synd at barnet vårt skal få mye mindre oppmerksomhet enn sitt søskenbarn.

Aner jo ikke om min siverinne ber henne strikke. Men jeg synes strikkinign er en ting som tar tid og omtanke. Man strikker liksom til de man bryr seg om. Og da å strikke til det ene barnet men ikke til det andre blir i mine øyne urettferdig. Jeg skal ikke måtte be om at hun strikker til vår sønn også, initiativet skal liksom komme fra henne selv.

Barnet vårt merker jo ikke noe til dette ennå. Men jo eldre han blir vil han jo oppdage at de ikke besøker han så ofte etc. Og det kan jo ikke være så hyggelig...

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...