NurseShark Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Hei folkens. Sitter nå å ser for første gang på et grønt papir jeg fikk av jordmor etter UL i uke 18. Det er ultralyddiagnostikk skjemaet. På UL gikk hun selvsagt gjennom alle organer og sa "fint, fint fnt" til alt. Når hun kom til hjertet sa hun " her der du venstre hjertekammer osv" men så synes både jeg og min samboer at hun stusset litt, og så sa hun "ja, det ser nok fint ut, men jeg kan ikke se alt dette er jo ikke 100% sikkert etc", vi snakket litt om det etterpå jeg og samboeren, men droppet å tenke mer på det. nå når jeg sitter å ser på skjemaet hun har krysset av på under føtalanatomi har hun i rubrikkene som skal fylles i "Ikke påvist patologi" satt strek på alt bortsett fra ved hjertet der har hun skrevet 4K, noen som vet hva det betyr? Blir glad for svar........
Gjest Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Hei og hopp:) På mitt grønne papir står det AK ved hjertet, og jeg mener det betyr "alle kamre". Ditt betyr sannsynligvis at alle 4 hjertekamrene syntes på UL Ren gjetning, men i mine ører gir det mening;)
Gjest Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 det betyr at hjertet har 4kammer hvilket er nomalt så alt er nok i skjønneste orden. men er du bekymret kan du jo nevne det på neste kontroll eller ta en telefon til der hvor de tok ultralyden. de er pliktet til å oppgi om det er avvik så tror du kan slappe av å nyte graviditeten i og med at de ikke sa noe.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 På rutine ul teller de bare antall kammer. Det er de færreste jordmødre som er noe særlig trent til å se avvik i anatomi i hjerte. Så skal du vite mer om hjertet til fosteret så må du nok til en spesialist. Jeg har født en sønn med diger hjertefeil som ikke ble oppdaget på rutine ul og denne gangen har jeg vært til ekstra sjekk og da tok legen ecco av hjertet for å se blodstrømmen. Da kan de som om det er hull eller transposisjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå