Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere saueskinnet før dere tar det i bruk? Tenkte å bruke det litt overalt, i senga, vogna, gulvet osv.. .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk ny av svigers i går, og jeg tnkte å vaske den før bruk ja.. men om man må det vet jeg ikke. Men greit at det er rent og pent til lille prinsessen syntes jeg vertfall :)

Skrevet

Sikket smart. :-) Jeg kjøpte en spesialsåpe for sauseskinn på barnas hus da jeg kjøpte skinnet, et lite tips hvis du ikke allerede her noe slikt. Svinedyrt da (100 kr for bitteliten flaske), men skulle være drøyt i bruk.

Skrevet

Jeg var på nøstebarn i går og spurte om man skal vaske lammeskinn før bruk. De sa at det trengte man ikke! Kunne evt lufte det litt før bruk. Skinnene er selvrensende. Trenger bare å vaskes hvis man får flekker man vil ha bort var det jeg fikk beskjed om. Kjøpte en flaske med ullvaskemiddel der for 28,- i tillfelle det blir flekker eller til ullklærne til lillemor.

Skrevet

Vi fikk beskjed om å bare lufte det før bruk og teppebanke det. Det er et pes å få det tørt igjen, man må børste å fluffe det opp igjen.

Skrevet

Kjøpte på barnas hus. Fikk beskjed at jeg trengte

ikke vaske den, men kunne henge den ut for lufting:)

Skrevet

Ok, thanx girls. Da går jeg for luftig i første omgang! :-)

Skrevet

Hvor kjøper dere skinn? Har titta litt og ser at prisene varierer fra 2-300 til en drøy tusenlapp, hva er forskjellen??

Skrevet

Jeg kjøpte mitt til 299 kr på Barnas Hus i Bergen i dag :)

Vet ikke om tilbudet gjelder i hele Norge?

Skrevet

Var på barnas hus i kristiansand i dag, men så ikke etter det da så så ikke om de hadde...

De fleste jeg har sett er gulaktig, men jeg skulle gjerne hatt hvitt/grått eller svart eller noe. Noen som vet om det er mulig å få tak i??

Skrevet

Selvrensende og selvrensende, fru Blom.. Jeg er stor fan av saueskinn, og det er mulig de er selvrensende i den forstand at lanolinen reagerer med urin og danner såpe. Men gulpet forsvinner ikke av seg selv og skinnet kan bli veldig støvete. Derfor tror ikke jeg at lufting er tilstrekkelig. Selv vasker jeg det i maskinen og tørker det i tørketrommelen på skånsomt program. Da trenger man ikke børste det heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...