Gå til innhold

Ang. at hodet er festet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var gravid så ble egentlig ikke hodet festet før under fødselen, så jeg har noen spm vis noen kan svare.

Når hodet er festet kan ikke babyen røre på det da? Jeg kjenner bevegelser/dunking heeeelt nede i underlivet.

Ha skjer når vannet går, kommer ikke mye da vell?

SF målene er mindre nå enn sist i slutten, er det pga at hodet er feset?

Hvor lang tid kan man gå fra hodet er festet til fødsel, som 2 gangs?

Disse spm er kanskje litt dumme men legen min var stresset sist jeg var der og kunne ikke svare meg på noen ting.

Er38+1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla festet seg rundt uke 37 her og er den første av mine 4 barn som har festet seg før jeg har vørt i fødsel. Hun beveger seg akkurat som før :-)

Det med vannet tror ejg er helt individuelt, vet det kan fosse selv om hode er fosset også, eller gå litt og litt. Når hode fester seg har overhode ikke noe å si for når fødsel starter. Som nevnt er dette den første av mine barn som har festet seg, og jeg har ikke gått så lenge som 3 dager over termin med noen av de andre barna... Hode kan feste seg alt i uke 30-32 selv om man er fleregangs og likevel kan man gå 2 uker over termin, eller man kan få flere uker før termin uten at hode er festet også.

Skrevet

Jeg er fjerdegangsfødende og 34 uker i dag - og hodet har festet seg allerede. Jordmor sier at det ikke har noen sammenheng med at man kan forvente å føde litt før terminen ... dessverre... Hadde håpet det, jeg da... Men, jeg skal følge et råd fra en kollega, og det er å kjøpe bringebærte på helsekosten. I følge folketro skal det modne... Ja, ja, kan jo håpe!

Lykke til videre! - Og til deg Alva som er over terminen; Håper det ikke drøyer særlig lenge nå!

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende, er 38+6 i dag, og hodet er fortsatt ikke festet. Har det noe å si for hvor lang fødselen evt blir? Jeg tenker at siden hodet ikke er festet, og det kanskje ikke fester seg før fødselen er i gang, så er det større sannsynlighet for en langvarig fødsel?

Hvordan er deres erfaring ang det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...