Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 meg og lillemann er så og si friske. men mannen måtte få tamiflu.. syns dette er litt overhysteri detta..ingen av oss får lov å komme til legen å ta noen prøver..jøss.
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Da er det vel ikke sikkert at dere har svineinfluensa da.. Det er synd at de ikke tester folk. For det første hadde det vært nyttig å vite det faktiske omfanget av svineinfluensaen, og det ville også være bra å vite hvem som faktisk er immun. Ikke bare for egen del, men dersom sykdommen når en topp, og slår ut store deler av samfunnslivet, kunne de som allerede visste at de var immune steppe inn de stedene hvor det er krise. Bra dere er friske i alle fall
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 nei var det jeg og mente at det ikke var sikkert vi hadde det,men snakka med legen og han nevnte symptomene,og vi hadde alle utenom oppkast så da sa de det var svineinfluensa..men ville ikke ha oss ned for og teste oss.de gjorde ikke det lengre fikk jeg bare beskjed om.. litt værre for mannens del som alltid har slitt med lavt immunforsvar,så han er slått helt ut med 40 i feber og ganske dårlig.. da syns jeg d ble litt ekkelt når de ikke vil undersøke han engang,tenk hvis d er noe anna tenker jeg.. men fikk bare beskjed om å følge nøye med på han og ringe hvis tilstanden skulle forværre seg.
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Og slik er det nå, når vi er langt fra en smittetopp. Tenk hvordan det blir når sykdommen virkelig slår til. Det skremmer meg mer enn selve influensaen, at man ikke får komme til hos legen en gang. Dere får ha lykke til med mannen din, og ikke gi dere dersom det skulle skje at han blir verre.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Hvor gammel er gutten da? hvordan er det for barn å få det?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 takk Tale30 ja vi skulle ta kontakt igjen hvist han ble verre.. sønnen min er 13 mnd,var som en kraftig forkjølelse/influensa.. han fikk 38 i feber,snørrete,hostet, tydelig uggen i kroppen(mye sutring) diare og mye trøtt,av det som var synlig.. det er nok lagt litt for mye hysteri om dette..er jo bare influensa for oss vanlige friske mennesker. vi trengte ikke noe medisiner eller noenting for og bli friske. var det legen og sa at vanlige friske folk trenger ikke tamiflu for og bli friske,det går over etterhvert som vanlig influensa gjør,varer bare litt lengre..er ikke noe verre for barn enn for voksne og få det,de har jo bygget seg et immunforsvar når de er så store(det gjalt helst spebarn en skulle følge nøye med på pga lavt immunforsvar) det er de som har underliggende sykdommer eller de som er i risikogruppa som trenger medisinene sa hun.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Nektet legehjelp ? Er ikke det ulovlig da ?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 fikk jo hjelp da,fikk tamiflu til mannen.. men nei fikk ikke lov å komme på legevakta eller til sin egen lege.. får bare håpe det er riktig "diagnose" noe som jeg er ganske sikker på det er,og at det hjelper..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Det er da virkelig ikke rart at dere ikke fikk komme inn til legen! Det finnes ingen annen influensa som går for tida, så dersom dere har influensasymptomer så er det etter alt å dømme svineinfluensa. Og hvorfor skal man legge ned store ressurser på å teste alle som får symptomer? Svineinfluensaen er her, men den er ikke farlig for folk flest, så hvorfor i alle dager skal dere sitte på et venteværelse og smitte andre som kanskje er i risikogruppa for denslags sykdommer? Det er tross alt mange på legens venteværelse som allerede har en svekket helse.
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Er det ikke Palmesus som er legesekretær og som i et innlegg fortalte at de som kom inn med influensasymptomer og som hadde blitt testet faktisk ikke hadde Svineinfluensa? Så det er faktisk ikke slik at man kan gå ut fra at det er Svineinfluensaen som har ramet. Det som også er bekymringsverdig er at legene sier at man kan få resept på Tamiflu ved å ta en telefon til fastlegen.. var det slik dere fikk det HI? Det er 1,2 mill. doser Tamiflu på lager slik jeg har forstått det, så når hamstrende hysteriske nordmenn har ringt til fastlegen sin for å dikre seg og sine er det ikke så kult for dem som faktisk blir syke utover høsten.
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Jeg mener selvfølgelig ikke at du HI er en av dem som har hamstret
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 nei jeg fårstår jo og det ikke er store vitsen med å smitte alle ved å gå på legekontoret..men var helst mannen jeg var litt bekymret for siden han blir alltid så syk og ender ofte med innleggelse.. men ja som du sier alle tegnene er jo svineinfluensa så satser på dette fungerer ja Tale vi kontaktet legevakten i går kveld og kun over telefonsamtale fikk han tamiflu..men dette er jo pga sykdomshistorien han sin,tror ikke hvem som helst (altså vanlige friske folk med normalt immunforsvar) bare får det,hvis en ikke en veeldig dårlige da selvfølgelig..jeg og min sønn trengte det jo ikke.. ja er helt vilt hvis folk driver og hamstrer tamiflu,for er jo kun de alvorlige syke som virkelig trenger det.. HI
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Det ble sagt av en lege på nyhetene at man ikke skulle gå til sin lege dersom man hadde symptomer på influensa, men at man kunne få resept på Tamiflu ved å ringe til sin fastlege. Dette med Tamifluresept over telefonen var nytt pga problemene med å ta imot alle som kom for å snakke med legen når de fikk influensasymptomer. Når det er slike løsninger de kommer frem til, så blir jeg faktisk litt skeptisk med tanke på at disse menneskene skal håndtere kriseplanleggingen ved pandemi. De har jo sagt såååå mange ganger at det ikke er nok Tamiflu til alle og at folk derfor må få det utskrevet av sin lege etter undersøkelse slik at de skal kunne forhindre hamstring.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 samme hos meg.. hadde alle symptomene, men fikk ikke komme inn å teste meg. jeg har hatt vanlig influensa før, å selv om jeg var veldig dårlig 1 dag så var dette bare barnemat i motsettning til sist jeg hadde influensa. mye bedre bare dagen etter.. å nå kun hosten igjen.. men JEG tar forhåndsreglene da, holder meg hjemme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå