WPW Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 ...før de små sovner når dere har lagt de 1. på dagen? 2. på kvelden? og 3. gråter de/sutrer de når de skal legge seg, eller bare pludrer de før de sovner?
FrøkenJ Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Kanskje ikke den rette til å svare da vi har strevd veldig med søvn på dagtid og kveldstid. Lille snupps må så og si alltid sutre/protestere/gråte litt før hun blir lagt... Så har vel ingen fasit...alt fra 2 min til 3 timer har vi brukt på kveldstid... bedre på dagtid da...ligger alltid ute i vogn...prøver å legge henne uten å vugge men det blir ofte litt skubbing... Hun har aldri pludret når hun skal legge seg..tar det igjen til gangs ca i 5 tiden når hun vil stå opp..
WPW Skrevet 12. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2009 jo, du er den rette til å svare:) Ikke for å være slem, men det er faktisk godt å høre at andre også sliter...... :oP
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Omtrent sånn er det hos oss og Leggingen på kvelden er blitt noe bedre etter at vi innførte 0 leking og bare rolig snakk etter kveldsgrøten, altså en nedroing til natta. Det funker rimelig bra, da sovner hun som oftest i løpet av 15min (men vi har også brukt opp mot 2timer) På dagen sover hun 2 lurer i vogn, den ene i ro på verandaen og den andre ute på tur. Prøver å la henne sovne selv, men siden jeg er så trøtt på den første luren og helst vil prøve å sove selv så hjelper jeg henne litt i gang med lett rugging. Sikkert ikke lurt, men er man zombietrøtt så er man det Og pludringa kommer tiiiiidlig på morran, hadde jeg fått sove i løpet av natta hadde jeg nok synes det var søtt,men etter 5 oppvåkninger siste nettene er jeg ikke helt der akkurat nå
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Omtrent sånn er det hos oss og Leggingen på kvelden er blitt noe bedre etter at vi innførte 0 leking og bare rolig snakk etter kveldsgrøten, altså en nedroing til natta. Det funker rimelig bra, da sovner hun som oftest i løpet av 15min (men vi har også brukt opp mot 2timer) På dagen sover hun 2 lurer i vogn, den ene i ro på verandaen og den andre ute på tur. Prøver å la henne sovne selv, men siden jeg er så trøtt på den første luren og helst vil prøve å sove selv så hjelper jeg henne litt i gang med lett rugging. Sikkert ikke lurt, men er man zombietrøtt så er man det Og pludringa kommer tiiiiidlig på morran, hadde jeg fått sove i løpet av natta hadde jeg nok synes det var søtt,men etter 5 oppvåkninger siste nettene er jeg ikke helt der akkurat nå
WPW Skrevet 12. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2009 vimsen - sovner hun selv når dere legger henne for kvelden?
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Hun sovner uten byssing/ssh-ing ja,om det var det du mente? Men hun har noen runder hvor hun reiser seg opp og ned før hun finner roen og smokk må hun ha for å få sove, men det er iallefall mye bedre. Virker som om hun skjønner mer at det er natta nå, og godtar legging uten altfor mye protester. Her er problemet nå alle oppvåkningene etter at hun har lagt seg, men for en uke siden var begge deler et problem så det kommer seg jo ;-)
Gjest Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 1) Skal han sove i senga si så pleier han å sovne ganske kjapt hvis jeg legger han før han blir overtrøtt riktignok.Tar sikkert ikke mer enn 10 min vanligvis før han sovner . I vogna derimot føler jeg han aldri sovner, alt for mye som skjer. Om han sover mens vi er på tur o.l er det max 45 min. Ergo så har vi det best inne..hehe 2) På kvelden sovner han nesten med engang. han får litt flaske i senga og da lukker han øya nesten mens han drikker. Så der er han en engel:) 3) Nå har han nettopp HYLA seg i søvn, overtrøtt så det holdt..men som regel ligger han bare å pludrer
Høna08 Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Nå er poden snart ti måneder da, men svarer allikevel ;-) På dagen tar det bare noen få minutter, men han trilles/rugges i søvn da. Noen ganger protesterer han litt andre ganger bare ligger han og ser ut i lufta. Kvelden varierer veldig..... Etter en seperasjonangstfase rundt åtte måneder begynte vi å sitte inne hos han (før det var han enkel å legge). Dette har fungert bra, som regel har han sovnet innen ti minutter, ogfte med litt stryking på ryggen. Når han første sovner så sover han heldigvis natta igjennom (har gjort siden 6,5 mnd). Men i det siste har han blitt mer og mer oppspilt og de siste kveldene har det tatt 30 minutter ++ og han styrer og reiser seg og krabber og snakker osv osv. Ikke noe gråting da, men veldig frustrerende og blir lei av å sitte med han når det tar så lang tid. Har bestemt oss for å prøve noe nytt ikveld, først og fremst skal vi ha roligtime før han legger seg (ser en av de andre tipser om det, håper det hjelper), pleier vanligvis å herje ganske mye før legging sikker ikke så smart, hehe. Det andre er at vi skal prøve å legge han litt tidligere, han virker nesten litt overtrøtt når han treffer madrassen. Håper dette hjelper da! Godt å se at andre også bruker litt tid på leggingen her ;-)
LilleBjella Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Her sovner han som regel sporenstreks i sengen på dagtid. På kvelden må jeg gjerne inn et par ganger å gi smokken, si det tar ti minutter da. Men som regel babling, av og til sutring, men aldri gråt. Men jeg tror det er utelukkende basert på flaks. De to første månedene sov han ingen andre steder enn oppå meg, og så har han gradvis gått gradene. Vi har trilt masse tur, så han er også vant til å bli rugget i søvn. Og hadde han grått ved legging, hadde jeg bysset og båret for å få han trygg.
Lemonia Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 På dagen kan det variere fra ett minutt til en halvtime. Noen ganger er han overtrøtt eller vil bare ikke sove og da sutrer han litt. Men som oftest er han blid, kanskje pludrer litt for seg selv før han sovner. På kvelden går det så godt som alltid veldig greit. Da blir han lest for å mannen (som er den som alltid tar seg av kveldsstell) synger en sang eller to og så sovner han. Det er sjelden det er trøbbel med nattesovingen.
Nagilimia Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 8 mnd 1) Jeg har laget meg en 20. min regel og tar han opphvis han ikke har sovnet innen da, for ellers kan jeg holde på i 2 timer. Han er IKKE lett på dagen, heldigvis har lurerene begynt å vare 1-1,5 time fra 15-30 min tidligere. Det ved hjelp av en metode, eller om han bare plutselig skjønte det. 2) Alt fra 2 min til 1t og 15min. men det er litt sånn at endten er det med engang eller så er det tre kvarter. 3) På dagen går jeg inn når han sutrer. På kvelden går jeg ikke inn før tydelig gråt, så det hender han sutrer en 30 min før det plutselig er stille og han sover. Sjelden det blir gråt. Vi har sjelden problemer på kvelden, men etter ferien var det mer sutring enn normalt, for når vi er borte går ender det gjerne med at jeg går inn oftere og det må han "avvennes" med når vi kommer hjem igjen.
WPW Skrevet 13. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 13. august 2009 Lille ella - Vi drev på med byssing når han gråt på kvelden, MEN det førte til at han våkna og krevde byssing på hver time på natta også. Da vi slutta med byssingen på kvelden nå for en uke siden har han ikke måttet opp og bli bysset på natta i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå