Gå til innhold

så inderlig tørst hele tida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har det sånn? Når jeg tenker tilbake tror jeg at jeg drakk minst 6 l veske i går, og var fortsatt tørst.

Det som er litt rart er at det lukter veldig av urinen når jeg er på do. normalt når man tisser "blankt" så er det jo luktfritt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da er vi ialefall to her inne, drikker og drikker, blir aldri u tørst, og værst er det på kveldene syns jeg, noe som da gir det resultatet att jeg er oppe å tisser 2 ganger per natt..

Men klare ikke å la være, kjennes ut som jeg er "uttørket" hehe..

Skrevet

til abs123

Det er normalt tror jeg at vi trenger mer vann enn ellers, mye som foregår i kroppen nå.

Men hvis du seriøst drakk rundt 6 liter, så virker det som veldig mye syns jeg. Og spesielt hvis urinen også lukter (kommer jo an på hva det er du drikker og spiser da...). Noen matvarer kan jo sette ekstra lukt (eks asparges), og eks når jeg har spist rødbeter (ferske) så blir urinen rosa...

Men jeg ville nok tatt med en urintest for sikkerhetsskyld til legen, hvis det var meg. Jeg er ingen lege, så jeg aner ikke om jeg er på jordet her, men vet at man som gravid lettere kan utvikle svangerskapsdiabetes. Og typisk tegn ved start på diabetes er at man drikker og drikker og drikker og aldri liksom får nok.

Som sagt aner jeg ikke om jeg er på jordet er, så du må ikke bekymre deg pga det jeg skriver. Men for sikkerhetsskyld ville jeg sjekket med legen.

Skrevet

har tenkt samme tanken selv... blir vel å ta en tlf tenker jeg

Skrevet

ja, gjør det - så slipper du å bekymre deg!

Skrevet

Drikker flere liter jeg og.. konstant tørst og sikkert oppe på natten 2-4 ganger.. Skulle ikke forundre meg om jeg også er oppe i 6 liter..

Leste på google i går at det er HELT vanlig..

Skrevet

var på legekontoret i dag og testet blodsukker og sukkernivået i urinen. Alt så veldig bra ut, men var glad for å ha sjekket det. Det å være fryktelig tørst er nok ikke den verste svangerskapsplagen man kan ha.

Hadde bare hodepina gitt seg så hadde alt vert supert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...