Gjest Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 hva er egentlig forskjellen?? jeg lurer fordi jeg i løpet av de to siste nettene har hatt kynnere med smerter.. kjennes som ordentlige menssmerter i mage og i korsryggen, samtidig som ,magen strammer seg som med kynnere.. de er ikke regelmessige.. hva er dette da? er det dette som kalles for maserier? jeg er i uke 36+1. og hvis dette er maserier hvor lang tid kan det ta før noen fødsel er i gang? skal jeg måtte gå sånn her i kanskje over 4 uker til?
cakes Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 jeg kan bare si hvordan jeg opplever forskjellen... jeg opplever kynnere som litt mer rotete smerte liksom, magen blir stram og det gjør vondt litt over hele magen på en måte, mens masrier er like klar smerte som rier. de sitter i hoftehøyde, fra mage til rygg(eller omvendt) og begynner forsiktig for å bygge seg opp til en topp, og så avta igjen. akkurat som rier. forskjellen er at masrier ofte ikke er like vonde som rier, også er de uregelmessige og stopper opp. de blir ikke vondere for hvert tak, sånn som rier. så, det er godt mulig det var masrier du hadde.. og ja, det kan du risikere å gå med i 4 uker til.. med min første gikk jeg med det i 2 uker før fødsel,(med 2-3cm åpning), med nr 2 så var det nesten 1 uke med masrier og 2cm åpning før fødselen smalt til. denne gangen har jeg allerede gått sånn siden uke 35, er nå uke 37+6... altså uke 38 i morra.. har 2cm åpning nå og, men det kunne jeg visst gå med frem til termin. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå