Gå til innhold

I går trodde jeg jammen at det var min tur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jet var på 36 ukers kontroll, og jordmor klarte ikke helt å bestemme seg for hvilket leie babyen ligger i.... men man kan si at hun prøvde -faktisk i nesten en halv time (vondt!!) Ble sendt på sykehus for UL + at hun mente jeg kjente lite liv. På sykehuset så skulle de også først drive og klemme på magen min i evigheter (det kunne da ikke være SÅ vanskelig å kjenne leiet, mente de...) Deretter lå jeg på ctg registering en halvtime før de skulle ta ultralyd (jepp, ingen klarte å bli enige om leiet) På registreringen så ble det registrert rier -de hadde jo nesten klemt ungen ut av meg, så det var ikke så merkelig :-) De mente det ikke var noen fare, og ultralyd var fint (og babyen i hodeleie) De tok en vektestimering, ekstra dopplerundersøkelse (registrerte nemlig fosterlyd fra 100 til 170 i løpet av den halvtimen med ctg -litt stor variasjon)

Ble sendt hjem, og feiret min dattes 5 årsdag med masse besøk. Hadde kynnere (eller rier?) med 5 minutters mellomrom helt til langt utpå natta -men nå har det jammen gitt seg.... Tåpelige meg er nesten litt skuffa, for jeg trodde nesten at noe var på gang. OK, er bare i uke 36, men på sykehuset sa de at babyen tydeligvis var temmelig klar for å komme ut (dessuten fødte jeg i uke 33 sist, så det hadde ikke vært merkelig om jeg føde litt tidlig denne gangen også) Babyen har også lagt på seg endel de siste ukene, var på vektestimering i uke 32, og da var den litt under gjennomsnittet. Nå ser det ut til at han blir rundt 3.8 kilo.

Vel, vel -kanskje like greit, barnebursdag til helgen, middagsgjester på søndag ++, har jo nok å holde fingrene i :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj rart de måtte herje så mye med deg for å finne ut leie.. jordmora mi er også en kløne her, jeg må fortelle henne selv hvordan babyen ligger (pleier å la henne gjette først) var på ekstra Ul i uke 32, og da lå han med hode ned, (snudde seg dagen før) men har vært over i seteleie igjen et par ganger etterpå. Nå kjenner jeg han definitivt med hodet ned igjen. Ja, det er jo litt "slemt" kanskje å ønske seg et prematurt barn, men det HADDE vært digg å være ferdig nå. Jeg skal forsøke det som forsøkes kan først om to uker, vil også ha min sønns 7 årsdag unnagjort! :) Min er også estimert til 3800 ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...