Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Jeg har akkurat skrevet under på ny jobb. 50% stilling på sykehus som sykepleier. Har før jobbet 100%, men nå skal jeg begynne etter å ha vært hjemme i mammaperm i et år og tenkte det var fint å begynne i mindre stilling, hardde tenkt å jobbe ekstravakter ved siden av opp til 80% kanskje. Var planen da. Og så er jeg for f... gravid igjen!!!!! Hva gjør jeg da liksom? Skulle jo absolutt jobbet 100% da. Og ikke byttet jobb heller! Gruer meg til å fortelle min nye sjef at jeg er gravid!!! Han vil vel tro at jeg har "lurt han" da... Men visste det ikke da jeg takket ja til stillingen!! Uff.. Hvordan blir foreldrepenger regnet ut nå? Hvis jeg jobber masse ekstra opp til 100% får jeg da tilsvarende i foreldrepenger? Og må jeg jobbe 100% alle mnd frem til permen? Hva hvis jeg blir sykemeldt feks? Veldig takknemlig for svar!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Hvis du jobber 100% får du 100% med foreldrepenger ¨år du er i permisjon, hvis du er hjemme i 10 mnd bare. 80% hvis du er hjemme i 1 år. Spiller ingen rolle om du har fast vikariat eller ekstrajobb, så lenge du jobber. Men du må nok jobbe helt frem til du går i perm og helst ikke være syk fra ekstravaktene..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 samme som anonym ovenfor + at klarer du ikke å jobbe fram til perm starter så kan du sykmelde deg (legen sykm selvsagt)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Man får ikke sykepenger for ekstravakter. Sykmeldes du, er det sykepenger for din faste 50% stilling du får.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 jo det gjør man!! du får sykepenger for det du har TJENT!! spiller ingen rolle om det er fast, vikariat eller strøjobber. så lenge du kan dokumentere inntekten din da!! jeg hadde 48% fast jobb, men tok ekstra opptil 80% å fikk da utbetalt for 80%..
Gjest Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Jeg jobbet 75% når jeg ble gravid, jobbet en god del ekstra og gjorde det også så lenge jeg kunne i svangerskapet, men fikk ikke en krone i uttelling for det:s
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Fra jobben får man vel bare det faste, men dekker ikke NAV resten da? Og er det ikke det man har jobbet de siste mnd (siste 3?) som det tas utgangspunkt i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå