misscelia Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 venter min tredje, men ikke før i oktober,, 8 år siden først og 5 siden andre og jeg har akkurat rundet 36:-/.. var sprek som en gyngehest med de to andre , men er nå i uke 30 og blir sliten av den minste lille ting, tar meg vanlig vis 3 minutter å gå til butikken , men nå må jeg ha pause på vei hjem, magen blir steinhard av den minste lille bevegelse og jeg er utslitt når jeg kommer hjem,, etter en liten stund på sofaen kommer jeg nesten ikke opp igjen.. stiv fra mellom skulderbladene til nedover lårene og det verker noe helt grasalt, har også fått hevelser i fingrene, synes liksom det er litt tidlig og føle seg invalid, for dette er ikke noe moro, klarer jo omtrent ikke gå:-(
Gjest Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Jeg håper da inderlig ikke det er alderen, for da tåler jeg den dårlig ;-) Tror heller det er antallet barn jeg, altså at man normalt sett blir mer sliten jo flere svangerskap man har, spesielt når man også har barn fra før. Jeg er "bare" 28 år og venter mitt fjerde barn, og er blitt mer sliten mot slutten for hver av dem.
cakes Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 jeg er også 28, og kroppen min er helt ødelagt av det svangerskapet her. mye pga bekkenløsning, riktignok. men allikevel, jeg blir også trøtt og sliten av ingenting omtrent, det er et ork å lage middag f.eks. venter mitt 3 barn, så jeg har to fra før å holde styr på, og det er jo vanligvis ikke noe problem, nå blir jeg helt utslitt i kroppen av den minste ting.. bekkenet verker, kynnere slår til og ja... jeg er i grunn ikke brukandes til så mye for tida:) hehe.. det blir mye stillesittende aktiviteter med ungene i helgene og i løpet av ferien.. puslespill, modellleire og bollebaking.. det har jo regna nesten i hele sommer, så det har ikke akkurat vært utevær heller. men det er nok som alva sier, at for noen så merkes det mer på kroppen jo fler svangerskap man har.. satser på å bli mitt gamle meg igjen når lille frøken har kommet til verden:) og det blir nok helt sikkert du og!!
Løvinna med gullklump Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Jeg er 36 år og venter mitt første barn. Selv har jeg vært i veldig god form hele svangerskapet. Ikke nevneverdig trøtt bortsett fra i det første trimesteret, og har trent, jobbet og holdt på som før hele tiden. Tror det er riktig som de andre nevner at kroppen nok blir mere sliten for hvert svangerskap. Likevel er det forbausende mange der ute som tror at man automatisk får så slitsomme eller kompliserte svangerskap når man er "eldre", dvs. 35+. Da er jeg i tilfelle et godt unntak! :-)
skorpionfruen Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 30 her og venter mitt andre barn. Merker jeg blir mer sliten nå mot slutten men samtidig skal jeg ikke klage for jeg vet jeg fungerer godt for å ha termin om 18 dager. Tror nok også det er en kombinasjon med at kroppen blir mer sliten av å lage flere barn og at man faktisk har andre barn og ta seg av som også kan være slitsomt. Man kan liksom ikke bare legge opp dagen som man selv ønsker som man kunne med første mann.
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Jeg tror ikke det er alderen din som gjør det. Det er nok bare det at kroppen blir sliten av mange graviditeter. Jeg er mye yngre enn deg - 23 - og jeg har det som deg.. Er gravid for andre gang men med tvillinger og det føles som at jeg er en 90åring..
kirsty*2barnsmamma Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Jeg er 32 og venter min første. I første del av svangerskape hadde jeg hyperemesis ugh.... så hadde jeg 3-4 gode uker hvor jeg klarte å gå lange turer og kose meg med graviditeten, så plutselig ble jeg ubevegelig, og skikkelig anpusten for den minste ting. Jeg har hatt stor mage hele svangerskapet, kom i uke 11, og i midten av 2 trim var den så stor og høy at den skapte disse problemene for meg. Så det er ikke pga alderen her... På lørdag sank magen og plutselig ble jeg i form igjen, fikk igjen pusten og ble mye mer bevegelig :-)
♥2 små gull♥ Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Kan det ha sammenheng med hvilket kjønn du venter? I mitt første svangerskap var jeg sprek som bare det, men nå er ALT et ork, føler det som deg. En bitte liten tur og magen blir knallhard og vond. Alt er igrunn bare vondt og æsj om dagen. Er de to første barna dine samme kjønn? Kanskje du venter motsatt kjønn nå? Jeg har en jente fra før og venter gutt nå. Legen sier det er forklaringen på min dårlige helsetilstand denne gangen. Motsatt kjønn gir ofte et helt anderledes svangerskap. God bedring!
Heidi <3 Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 hei, tror ikke det har noe med alderen å gjørenei,jeg er 24 og har det akkurat som deg.. og jeg er førstegangs også.. vert sykemeldt / gått på svangerskapspenger gjennom heile svangerskapet.. så tror kroppene våre reagerer på ulik måte..håper neste svangerskap te meg blir som en dans på roser i forhold til dette.. lykke til..
koala Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Jeg er 38 og venter tredje jenta, de to andre er 4 og 7. Var 31 med første og i fin form men ble sykemeldt fra 28 uker grunnet premature rier fra en stressende jobb. Var 34 og arbeidsledig med andre og trente annehver dag, sov på dagtid og var i fantastisk form mens nå med tredje svangerskap, full jobb, 38 år og en i skolealder + en i barnehage er det et slit iblant. Spesielt med tanke på at Mannen jobber turnus skift og mye morgenstell/leggetid faller på meg. Tror det er en kombinasjon av antall graviditeter, alder og antall barn som gjør det.
chiquetita Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Samme lurer jeg på. Var 24 med førstemann, jente, strålende form, nr to, 28 år, gutt ganske god form. Nå 7 år siden sist, er 36 og venter jente. Skikkelig dårlig form. Masse vann i kroppen, uke 33 i morgen, vannet kom i denne uken. Bekkenet har kranglet siden uke 20 og jeg har sovet dårlig. Nå prøvde jeg meg på en liten tur og det var forferdelig tungt. Jeg tror på en kombinasjon av høyere alder og antall svangerskap. Jeg er overhodet ikke mer sliten pga de to andre barna mine for de er så store at de "klarer seg selv" og jeg kan hvile og ha masse tid til meg selv. Nå er det syv uker igjen og jeg skal ikke ha flere barn så jeg prøver å være positiv. Begynte å jobbe 50% i dag og det tror jeg hjelper meg å holde motet oppe og fokuserer på andre "ting" enn et slitsomt svangerskap.
81-Mamma<3<3 Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 Huff.. håper ikke det er antall svangerskap heller... jeg har mitt første nå. Og har vært super sliten etter uke 32... Lover dårlig om det blir verre og verre for hver gang..
ormeynglet Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Hei. Jeg har nylig fyllt 36 og venter nr. 4, er i uke 34 nå. Jeg må si jeg er overrasket over hvor fint dette svangerskapet har gått. Kan sammelignes med svangerskap nr. 1. Det er først de siste ukene jeg har følt at magen kommer litt i veien og trappene har blitt litt tyngre. Det eneste som får meg ut av min gode form er for lite søvn. Så lenge jeg får sovet mine 8 timer så har jeg faktisk mye overskudd. Nå vil jeg få 4 barn på litt over 4 år, så har stort sett vært gravid de siste 5 årene. Det + alder skulle jo tilsi at jeg knapt klarte å gå. Min teori er at jeg denne gangen var i ganske god form før svangerskapet. Hadde trent hardt 3 ganger i uka, mistet 10 kg og følte meg sterk i kroppen. Det gjorde nok utslaget for min del. Håper min gode form varer helt ut og syns synd på alle dere som er plaget på slutten. Jeg er nok av de heldige når det gjelder graviditeter generelt også. Min teori er altså at fysisk form og vekt før svangerskap har mye å si, mer enn bare alder i seg selv.
Tigerpote Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 Jeg er førstegangs og laget akkurat et sutretråd:) Er 31 år, så om det er alder eller kropp vites ikke! Men føler meg ikke akkurat gammel, så tror nok heller på individuelle forskjeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå