Gå til innhold

blir koko.. hva ville du gjort ?langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tok prøver, samboeren tok prøver, hans sa at utseendet på spermen ikke er som det skal i følge prøven.min var bra.. men gyn min kunne jo ikke tolke svaresultatet og sa at hun skulle hendv.til porsgrunn..

Men da frk muffin ikke vil vente mer sendte jeg mail til hausken og oppga prøvesvarene, han sa at vi måtte ha icsi.. jeg bestilte time, ordnet med penger og fridag.. så sendte jeg og en mail til porsgrunn, og damen der sa at spermen ikke var så allerværst og at det burde gå på naturmåten med den spermen... jeg har da alt avbestilt forsamtaletimen min til event lapr. om mandag da den kræsjet med timen på hausken.. trodde jo ikke at det var noen "vits"da vi måtte ha icsi alikevel.. hva gjør jeg nå a? avbestiller hausken og venter på lap? sikkert det fornuftige, men var såå innstilt på hausken i september.. (har prøvd i 2 år nuh..jeg har eggløsning på dag 14, 28 dagers syklus )

råd trengs sårt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har penger til det og har forberedt deg på det, så hadde jeg gjennomført forsøket på Hausken. Timen til lapraskopi hadde jeg forsøkt å utsette litt, men tatt den så fort som mulig likevel. Så lenge lapraskopi ikker ødelegger for forsøk hos Hausken da...

Jeg tenker at jeg ville benyttet de muligheter som fins til å finne ut mest mulig av hva som kan være galt, så jeg hadde tatt lapr.'en. Jeg har ikke tatt det og syns det er litt dumt nå. Jeg tok HyCoSy i steden. Er i gang med andre forsøk og lurer på om jeg skal spørre om jeg burde ta lap. hvis det ikke går denne gangen heller. HyCoSy sier jo bare noe om egglederne er åpne, ikke noe mer. Lap'en kan jo gi mye mer info.

Hvis du tar lap'en nå og forsøket hos Hausken ikke går, så er du jo allerede et steg nærmere å kunne ta neste forsøk på offentlig sykehus.

Skrevet

Hvis du er 25 år har du ikke allverdens av dårlig tid. Jeg ville avbestilt Hausken, tatt lap og venta på svarene der. Hvis du er "helt i orden" ville jeg forsøkt en stund til på naturlig vis, tatt el-tester og sørge for å ha sex på riktig tidspunkt. Uansett er det lurt å ta den lap,en og få kartlagt alt før en begynner med IVF synes jeg. Mannen din kan også begynne med sink, selen b og c vitamin samt tran - kutte ut kaffen for å øke kvaliteten. Det hjelper faktisk, min mann fikk litt bedre kval. av det men den er fremdeles så dårlig hos oss at vi må ta icsi. Vennepar av oss hadde det veldig travelt med å bli gravide, hadde prøvd uten resultat i 8 mnd og løy på seg at de hadde prøvd over ett år (noe jeg synes var forferdelig ufint gjort) var i gang på Ullevål men rett før de skulle inn til forsøk så var hun gravid gitt, og så trillet det også ut nr 2 rett etter nr 1. Mannen der hadde og litt "slapp" sperm. Det er nå tross alt mange penger det er snakk om i det private, jeg hadde ikke brukt dem hvis jeg ikke måtte men det kommer jo også an på den økonomiske situasjon da.....

Skrevet

en ting til.... har du tatt el-tester jevnlig?? Jeg har også 28 dagers syklus men fant ut at el kunne være på alt fra dag 11 til 16.... så den trenger ikke nødvendigvis være på dag 14 alle mnd. Ta el-test fra dag 10 og utover.

Skrevet

Jeg støtter Søskenhåp.. her.

Synes det er greit å gjøre full utredning før man starter med IVF, det er en veldig tung og i det private også ganske dyr prosess å sette igang med uten å ha all tilgjengelig informasjon på forhånd.

Vet at du har prøvd en god stund (2 år) og at du sikkert er veldig utålmodig, men du har faktisk en god del år igjen før du trenger å bekymre deg for den biologiske klokka i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...