:-)))) Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Min mann har et ampert forhold til besøk av mine foreldre og vil gjerne konsulteres før noe slikt avtales. I våres nevnte jeg at de sannsynligvis kom en tur rundt årsskiftet, og dette resulterte i en hurlumhei uten like (selv om de ikke hadde bestillt billetter ennå, men regnet med at de skulle komme). Han mente at jeg bare gjorde som jeg ville, og hadde vel egentlig ikke noe ønske om å feire med mine foreldre nyttår og romjul. Det ble virkelig krise i heimen, for jeg er så lei av hans reaksjon på slikt; vi bor faktisk i samme by som hans familie og en 150 mil unna min!!! Nok om det: etter vår sommerferie i år, kom vi hjem i 19-tiden til oss selv etter to dagers biltur og den kvelden skulle det være en slags fest i byen med fyrverkeri m.m. Plutselig ringer det på døren og der står hans foreldre, som han hadde avtalt at skulle komme, uten at jeg visste noe om det. Er ikke dette noe av det samme? Hvis han synes det er så viktig at jeg spør han før jeg planlegger noe, burde ikke han gjøre det samme. Hans unnskyldning: det han gjorde var jo bare for noen timer en kveld, foreldrene hans skulle jo ikke bli en uke! Jeg skulle gjerne invitert foreldrene mine kun for en kveld, jeg, hadde også passet meg mye bedre, men det funker jo ikke slik når de bor så langt unna. Hva synes dere?
Tommage♀♂ Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Enig med deg, og han bør da også forstå at det må være sånn når dere bor så langt fra dine foreldre.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Ja, det blir samme prinsippet! Men stakkar, jeg skjønner både han og deg. Skjønner han at han ikke orker å ha besøk i en hel uke. Kan ikke du dra til dem evt? Men ærlig talt 1 uke i året må da gå an at de er hos dere.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 syns mannen din er tåpelig og barnslig. Han har tydeligvis ingen forståelse for at du vil se dine foreldre. Hva mener han at de skal gjøre da? Ta en dagstur med fly? Dersom du vil ta igjen på samme barnslige måten, så får du skrive opp hvor mange timer foreldrene hans er der en periode, og så kan du vise han og si at "nå har mine foreldre rett til å være her i 4 dager".
:-)))) Skrevet 11. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2009 Hadde jeg bare kunnet gjort det, dessverre er hans foreldre på banen så lite at det er til å le av. De bor en 20 min unna med bil, mora jobber halv dag og hun har ikke vært her en eneste gang på eget initiativ. De kommer hvis vi virkelig trenger det, og da bør vi trenge det. En sjelden gang har de passet barna hvis vi hadde ønsket oss en kinotur el.l. men det er aldri noe jublende ja og høre fra den kanten. Og så hender det at hun skryter til andre hvor flink hun er med barnebarna....! Mens mine foreldre,til min dårlige samvittighet, stiller opp med glede hver gang de er her, og koser seg med barnebarna som de ser altfor sjelden. Før vi flyttet hit så var det ikke annet en lovord fra min mann og høre om at folk kunne komme på besøk og alt, men nå er det noe helt annet jeg hører!!!
Miss Misantrop Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Kommer vel litt an på hvorfor de har et anstrengt forhold. Hvis de har gjort han vondt forstår jeg at han trenger tid på å forbrede seg og at en uke kan være i meste laget. Men under naturlige forhold syntes jeg han er uvennelig mot foreldrene dine.
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Ja, prinsippet går begge veier. Selv om det _jo_ er en forskjell på en ukes besøk og noen timers besøk. Forøvrig hadde jeg klikket i vinkel hvis han nektet mine foreldre å komme.. Slikt må man ta høyde for når kjærligheten fører den andre med seg til en annen by.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå