Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle hva som skjer på en slik utredning?

Regner jo med at det har mye med svarene på prøvene å gjøre, men skjer det noe annet enn en samtale?

Hva kommer i neste omgang viss vi får beskjed om at det ikke er noe galt da, tror ikke jeg orker tanken på å bare stikke hjem å fortsette å prøve, er dritlei av å ha sex etter kalenderen.

Hva er det som kan være galt, å hva gjør de med det?

Mange spørsmål, håper noen kan gi meg noen svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Er ikke lenge siden jeg var til urredning selv. Utenom samtale tok han innvendig ul av eggstokkene og livmor samt en celleprøve.

Siden samboeren min har gjort noen gravid 2 ganger før var det ikke nødvendig med en spermtest.

Siden jeg har lange og ustabile sykluser fikk jeg resept på pergo, jeg hadde sansynligvis ikke god kvalitet på eggløsningene mine. (fant ellers ikke no galt)

Tok også en blodprøve/hormonprøve for å sjekke progesteronnivået.

Jeg må gå til gyn hver mnd for å se om pergoen gir el samt ta hormonprøve frem til jeg har funnet den riktige dosen for meg.

Ingenting av det jeg var igjennom var vondt eller ubehagelig for min del. Syns det er skikkelig digg å være i gang og at målet mot å bli gravid er enda nermere :) Men det er nok ganske individuelt hva som skjer tror jeg.

Lykke til!!

Skrevet

Hvordan utredningen er avhenger vel litt av flere ting antar jeg?

Jeg var til første utredning nylig jeg og. Men jeg er "gammel" og har uregelmessig mens - så for å prøve å sikre en eggløsning i ny og ne ble jeg satt på Pergo med en gang (altså bare for å klarerer; vi kan knapt defineres som prøvere enda!).

Det ble tatt en innvendig UL, jeg fikk en rekvisisjon til typen for undersøkelse, samt en resept på pergo. Når jeg nå engang kommer inn i neste periode vil det bli tatt 3 blodprøver i løpet av denne perioden. I tillegg fikk jeg beskjed om at vi måtte være aktive mellom 13-16 dagen;) (greit for meg ;))

Denne perioden vil vise hvorvidt pergo har noe effekt for meg sa gyn.. time will show :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ser mange snakker om Pergo her inne ja, så det er da tabletter som gjør at du skal få en eggløsning.

Vi får jo svar på alt når vi kommer dit tenker jeg, men greit å høre litt hva dere andre her inne gjorde liksom :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...