Gå til innhold

Noen som har peil ang termin? Helsepersonell eller noen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oki skal prøve å forklare her...etter mens skulle jeg liksom være 10+2 i dag,men var hos gu legen min i går og tok en innvendig ul,spiren er mye mindre enn den ville vært på 10 uker og han mente at jeg ikke er mere enn 6uker ca nå og med termin ca 8april.Så når jeg starter å tenke på dette og regne ut så skal liksom barnet ha blitt til 16juli,men det stemmer ikke...det var den dagen jeg testet pos på gravid test,riktig nok svak men pos og dagen etter var den tydelig pos.Blir helt forvirra her jeg nå....vi har vel el ca 14dager før og 14dager etter mens??? Så etter mine beregninger da så må barnet ha blitt til 2juli og med termin ca 25mars og jeg er da i min uke 8??? Henger dere med? Kan noen forklare meg eller tenker jeg riktig nå? Kan vel ikke ha blitt gravid den 16 og samme dag teste pos eller???Har hatt litt uregelmessig mens det siste halve året se.Barnet hadde det bra og hjertet slo da;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket med legen i dag, og hun sier termin regnes etter første dag, siste mens.. hvorfor aner jeg ikke ;p

Skrevet

Du kan ikke bli gravid og teste positivt samme dagen, det er umulig:) Sædcellen har vel ikke kommet fram og festet seg ennå da......

Skrevet

Pluss at de sier at fosteret ligger to uker (?) etter deg, så om du er 8 uker er fosteret kun ca 6...

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at når fosteret er så lite, skal det bare non mm feil på målingen før terminen blir helt feil. Jeg vet helt sikkert når unnfangelsen skjedde, men på UL (har hatt flere) fikk jeg tre ulike datoer som varierte ca 1.5 uke fra hverandre. Fra uke 10 til uke 6 er det stor forskjell, så enten har de målt skikkelig feil, ellers er det mulig at forsteret har sluttet å vokse?

Skrevet

nei han sa jo at alt var bra med den lille....så går ut i fra det at alt er som det skal da....litt redd her og det svirrer masse tanker i hodet mitt.Fikk ikke legetime igjenn før den 27aug heller....uff...

Skrevet

Huff, dette hørtes veldig forvirrende ut... Men så lenge gullet har det bra, finner de sikkert ut av terminen når ungen blir litt større. :) Lykke til videre,-det kommer nok til å gå bare bra,skal du se. :) Klemmmm

Skrevet

Takk,ja for barnet kan vel ikke ha sluttet å vokse når hjertert slår så fint?Og som det skal?

Skrevet

Det høres jo merkelig ut at du har testet postivit samme dag som spiren ble skapt. Det går jo ikke an. Kan du ha hatt en kjemisk graviditet rett før som gjorde at testen slo ut? Du kan evt. være i uke 8, og at legen mente at fosteret er 6 uker? Så lenge hjertet slo, må du nesten slå deg til ro med at alt er ok og at enten er det målt feil eller at du dessverre ikke er så langt på vei som du trodde.

Skrevet

Ja takk tenker det jeg å nå,men ble mye tanker sånn med en gang.Skal til lege 27 og 1besøk hos jm den 15/9 og ul igjenn i oktober,så nå bare gleder jeg meg;-)

Skrevet

Så bra:o) Det gjelder å tenke positivt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...