Gå til innhold

gode tips til å få mest mulig ut av hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini har begynt i barnehage og jeg er så lei meg for at jeg ikke får se han mere i hverdagen enn ca 3 timer.

noen som har noen gode tips til hverdagens tidsklemme???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det blir jo helt umulig når vi ikke aner noe som helst om deg og din situasjon

Skrevet

er vel ikke umulig å komme med generelle tips om hvordan andre er effektive i hverdagen vel?

Skrevet

Her er min plan til mini begynner i barnehagen nå om en uke....

Kvelden før skal huset være ryddet, klær til neste dag stå fremme, barnehagesekk pakket, middagen til dagen etter skal stå klart i kjølskapet så det er bare å sette på (eks, skrelle poteter og gulerot), frokosttallerkener skal stå på bordet og matpakke skal stå klart i kjølskapet.... Så står vi opp en time før vi, jeg bruker ikke så mye tid på badet så mens jeg gjør det får mini se en liten tegnefilm.. Så spiser vi frokost sammen og koser oss med den (tips: ha et stort fat\brett i kjølskapet med forskjellig pålegg på, enkelt å bare ta å sette på bordet) :-) Rydde bort etterpå og sette frem middagstallerkener på bordet.

Etter barnehagen er det hjemme å sette på middagen, mens den gjør seg enten en form med noe i ovnene eller noe annet kan jeg og mini kose oss og leke litt. Middag klar til pappa kommer hjem så spiser vi og koser oss. Pappa og mini leker mens jeg rydder bort etter middagen... Da vi jeg tenke meg at vi har ca 2 timer til å leke sammen inne eller ute før vi må bade, spise en brødskive og finne sengen. Så er det på igjen med å rydde hus, gjøre klart til neste dag, tømme barnehagesekk og pakke på nytt, vasker klær og alt annet når mini har sovnet før jeg kanskje før en halvtime i sofaen..... Og nå er det bare å klare å følge planen min så tror jeg at vi skal få kost oss tross barnehage start for mini, nå er jeg så heldig at jeg jobber kveld to dager i uka så da kan jeg ha mini hjemme på dagtid da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...