Gå til innhold

Flaut med sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 uker igjen med jobb før permisjon. Nå er jeg de siste ukene og egentlig månedene blitt mer og mer sliten. De siste to ukene er det blitt spesielt ille, og jeg føler jeg har nådd toppen. Jeg tar lett til tårene (også på jobb, så må stikke meg unna for å gråte), gruer meg til jobb og føler meg rett og slett deprimert. Altså ingen spesiell fysisk "sykdom" å sette fingeren på... Vet jeg får sykemld hos legen, da hun vet jeg har en krevende jobb. Men selv føler jeg at det er flaut å bli sykemeldt... Føler liksom at jeg bør presse meg gjennom de sste ukene også. Noen som har noen meninger her? (Og kanskje litt støtte??)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er flaut i det hele tatt! Ikke tenk på det engang! :)

Skrevet

Jeg syns så absolutt ikke du skal vere flau over å sykemelde deg nå! Tenker på alle de som sykemelder seg med en gang de finner ut at de er gravide, og som ikke har noen spesiell grunn, bare vondt i viljen!

Du har jobbet lenge og er sliten! Det skal ikke vere sånn, det er ikke bra for deg, og det vil ikke vere bra for barnet ditt at du ikke har det bra.

Jeg foreslår at du reiser til legen å snakker med han, når du er gravid trenger du mye ro og hvile, kanskje finner dere en fin løsning som du slipper å føle deg flau over. Kanskje 50% sykemelding?

Håper vertfall det ordner seg for deg!

Lykke til :)

Skrevet

Takk for støtte! Har hatt 20% sm fra forrige uke, men det er vanskelig med delvis sykemld. Føler meg bare mer sykeliggjort! Sjefen ba meg "se an vaktlista" for hvilken dag jeg skulle være sykemeldt. Det vil si at jeg skulle være på jobb de dagene det er mest å gjøre, og være hjemme når det er minst å gjøre. Det er i det hele tatt veldig lite mulighet for tilrettelegging. Nei, jeg tror bare jeg legger inn årene nå. Er utrolig sliten.

Skrevet

Syntes du med god samvittighet kan gjøre det! Du er heldig som har vært frisk og rask så lenge! Du har skikkelig stått på! Å presse seg mere nå,når du er så sliten,kan bare føre til at du ikke henter deg inn før fødsel...

Lykke til!

Skrevet

Jeg skjønner åssen du har det. sykemeld deg drit i de på jobben. det måtte jeg gjøre. var ikke i form eller noe når jeg kom hjem. nå samler jeg krefter...

Skrevet

Ja, for all del, sykemeld deg, med god samvittighet!

Hadde det akkurat som deg da jeg var i uke 35 og ble sykemeldt. Har også en krevende jobb med mye stress og mye ansvar, og jeg ble helt tullete av det rett og slett, men hadde store kvaler i forhold til det å skulle sykemelde seg. Følte meg liksom pinglete, og at jeg gjerne ville være en sterk gravid kvinne som imponerte alle med å stå på til siste slutt, men når det kommer til stykket er sånne tanker helt meningsløse.

Særlig fordi: idet man får seg en knekk i en sånn jobb, så opplevde jeg det som fem ganger vanskeligere å hente seg inn når man er gravid enn det er til vanlig. Det er verken bra for mora eller fosteret og gå rundt og jage seg selv på den måten.

Det var en GEDIGEN lettelse å få sykemeldinga i hånda.

Ta deg en tur til legen i morgen, og legg deg på sofaen, du :-)

Skrevet

Når du er så sliten at du gråter på jobb, er du for sliten til å være der.

Det er ikke flaut om du sykemelder deg nå. Når arbeidsgiveren din i tillegg ikke skjønner at du er 20% sykemeldt for å gi deg noe hvile men vil at du da skal legge opp jobbingen etter når det er mest travelt viser jo ikke dette vilje til tilrettelegging.

Fortell legen din hvordan du har det. Hvorfor skal du presse deg de siste ukene- det at det føler deg så sliten at du stadig er på gråten er et tegn på at du trenger å ta det roligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...