Akkuratja Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Hvor langt ut i svangerskapet har dere vært/er dere sykemeldt? Og på hvilket grunnlag, fordi dere har mistet tidligere eller fordi dere blør i dette svangerskapet? Jeg har mistet i sa to ganger, fått ei jente etter det og mistet i ma nå i vår. Er nå gravid på nytt, og skal påtidlig ul i uke 7. Dersom alt ser bra ut da lurer jeg likevell på om jeg skal høre om å bli sykemeldt en periode fordi jeg har en svært stressende og krevende jobb, og fordi jeg uroer meg fryktelig nå pga tidliger erfaringer får jeg ikke sove lenger, ligger bare og vrir meg på natten, og sovner jeg så drømmer jeg bare at jeg blør, og våkner og styrter på toalett for å sjekke. Stressligger videre gjennom natten med at jeg snart skal opp og på jobb og må være opplagt. Jeg har en god følelse denne gangen, mye mer symptomer enn sist, men har hatt litt antydning til brun utflod, så bekymrer meg jo fryktelig likevell, og vil ikke utfordre skjebnen med å gå søvnløs over lang tid, samt slite meg gjennom tunge dager på jobb, for å så sitte i en stol og være helt utmattet når jeg kommer hjem. For meg er det et nederlag å sykemelde meg, særlig siden jeg ikke er syk i den forstand, likevell har jeg slått meg til ro med at det er dette jeg ønsker fordi jeg virkelig vil vite med meg selv at jeg gjør hva jeg kan for at det skal gå bra denne gangen. Trur dere dette gir grunnlag for sykemelding en periode, eller bør jeg ta meg sammen og gå på jobb som vanlig siden jeg jo faktisk er "frisk.."
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Hei der... Først,gratulerer masse masse med ny spire! Og uff,jeg vet hvordan du har det. Jeg har selv en jente på snart 3 år,- men etter henne mistet jeg 3 ganger på rad, og er nå heldigvis 10 uker fra å få andremann... Jeg følte meg heller ikke syk i den forstand, men siden jeg da hadde gått inn i begrepet "Habituell abort" følte jeg det mest riktig å sykemelde meg. Det du sier om nederlag skjønner jeg godt,for slik er jeg også,- men nå fikk jeg hjernen min til å tenke spire foran min egen selvfølelse eller hva nå jeg skal kalle det. Legen min ville sykemelde meg 100% men jeg ville ha 60% heller. Slik kunne jeg styre dagene bedre selv uten å måtte gå på veggene hjemme... Nå har bekkenløsningen nådd meg,så jeg er 100% sykemeldt, men gikk i 40% jobb fram til nylig. Det kan jo kanskje være en løsning for deg også? Om du hater å bare gå hjemme og har dårlig samvittighet atpåtil... Uansett så syns jeg du gjør rett i å sette magen foran stahet og sykemelde deg i den grad du føler vil hjelpe deg best. Da gjør du det beste for dere begge Krysser fingrene for deg og spiren din, dette skal gå glimrende
Akkuratja Skrevet 11. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2009 Hei og takk for veldig fint svar. Og gratulere med snart en liten til. Så spennede. Det jeg også er litt "redd" for er at dette ikke skal kvalifisere til sykemelding hvis du skjønner hva jeg mener, at jeg bestemmer meg for å be om det, og så få avslag da det ikke er god nok grunn.. Om nederlaget er stort for å måtte be om det, vil d jo føles helt forferdelig om man i tillegg blir sett på som en "latsabb som bare ønsker og gå hjemme" og dermed ikke får det innvilget, så kjenner jeg gruer meg til å gå til det skrittet og be om d også. Skal som sagt til tidlig ul hos en gynekolog neste onsdag, og har forstått det slik at de kan skrive ut sykemelding, så må vell bare legge kortene på bordet, og høre hva han mener. En løsning med 40 eller 50 % sykemelding hadde jo kanskje vært tingen.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Heisann! I dette svangerskapet var jeg 100% sykmeldt i hele første trimester, så ble jeg, av eget ønske, aktiv sykmeldt frem til uke 21. Jeg hadde fått være 100% sykmeldt lengre om jeg hadde villet, dette fikk jeg bestemme selv. Som aktiv sykmeldt gikk jeg ikke på jobb hver dag, men bare når jeg følte for det, så jobbet ca 40%... Jeg tror dette har hatt medvirkning til at det har gått bra denne gangen. Om du skal sykmelde deg pga dette anbefaler jeg 100% i første trimester, så ser du det an etter det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå