Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Har dere noen problemer med at disse vennene ikke skjønner hvor mye barna dine betyr for deg?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Nei, ikke til nå vertfall:) lillegutt er 6 mnd
Gjest Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Ja, det har jeg. Både single og i forhold. De fleste som ikke har barn selv, har vanskelig(ere) for å forstå hvor mye barn betyr for sine foreldre. Slik tenkte jeg selv også før jeg fikk barn selv. Med andre ord har jeg ingen problemer med at enkelte av mine venner ikke skjønner hva barna betyr for meg
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Ja. Har et par veldig gode barndomsvenninner. De er glad i meg og vi er mye sammen. Men det er veldig tydelig at de ikke intereserer seg så mye for mine barn. Stort sett går det fint, men det kan til tider dukke opp episoder hvor jeg syntes det er leit at de ikke viser større interesse for det som er det viktigest og største i livet mitt. Kanskje de forstår det bedre den dagen de får barn selv:)
NormaJean Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 vi har flere gode venner som ikke har barn og de er alltid forståelsesfulle. Har aldri sett på det som ett problem. Men syns faktisk at den ene søsteren min ikke har like god forståelse da. Hun blir overrasket over at vi ønsker å dra tidlig hjem fra familiemiddager noen ganger og syns at jeg burde bare kunne stikke ut med henne på 2 sekunders varsel. Jeg er ganske fleksible, men er ikke alltid at jeg kan slippe det jeg har i hendene fordi hun ønsker det. Hun og mannen har også en lei tendens til å dukke opp uanmeldt rett i leggetiden til lillegutt, det syns mannen min er veeeeldig frustrerende. Men ellers så syns jeg alle i våres omgivelser er ganske greie på slike ting:)
Sjefsmegga Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Ja, vi har flere gode "barnløse" venner. Vi har vel ikke noe problem med at de ikke forstår at barna er det viktigste i livet vårt, men det hender de har litt problemer med å forstå dette med at visse ting må planlegges og at det ikke er bare å skaffe en barnevakt på stående fot, men helt ærlig så forventer vi heller ikke det, tenkte ikke slik vi heller før vi fikk barn selv.
Ranveig R Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 Ja, besteveninna mi og eit lesbisk veninnepar. Nei, verken besteveninna mi eller den eine av paret er interessert i å ha barn sjølv, men dei skjønar kva mine betyr for meg. Men eg respekterer og at dei ikkje har interresse av utbroderingar om kva barna mine har gjort sidan sist ) Dvs, besteveninna mi er litt interessert, trur ho føler litt nærleik til yngste vår, som ho var med på fødselen (og klipte navlesnora) til. Ho har alltid visst at eg ville ha barn, og har dermed alltid visst kor viktig det var/er for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå