simbax Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Hei! Jeg har gått til innkjøp av Tens lady comp (tror jeg den heter)... Er det noen der ute som har erfaring med å ha brukt den under riene?? Det jeg nå lurer på, er om den kan brukes med virkning under hele rieprosessen, eller om den fungerer best som smertelindring i de første åpningsriene? Jeg har termin om 8 dager, er helt moden og har allerede 5 cm åpning..... Har jo lyst til å prøve den, men tenker kanskje at det er " for seint" siden da riene fra 5-10 cm er en del mer "heavy"....
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Hei! Jeg har også kjøpt meg tens, men har ikke prøvd den enda. Men under en time ned privat jordmor (istedenfor sv.kurs) fortalte jeg at jeg hadde kjøpt en slik maskin. Jm ble veldig positivt overrasket, og sa at jeg burde ta den med på føden når den tid kommer. Jeg haddde egentlig tenkt å bare bruke den hjemme, men hun sa at den med fordel kan brukes under hele fødselen
Minaw Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Jeg har også kjøpt ett tens apparat (Elle?) og lurer på om man kan bruke denne mellom skulderbladene eller opp mot nakken før uke 37 i svangerskapet?? I bruksanvisningen står det nemlig at den ikke skal brukes før uke 37, men dette gjelder jo i korsryggen.. Har ingen jordmor som er kjent med apparatet, så hun kunne ikke svare meg.. Er i uke 35 nå da, så er jo ikke SÅ lenge igjen, men hadde vært fint å kunne prøve den mot andre muskelsmerter, og kanskje bli kvitt noen av dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå