Gjest Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 ...må jeg da søke barnehageplass FØR barnet er født, for å være sikret å ha plass når permisjonen går ut en eller annen gang på nyåret 2010? Det virker jo helt absurd..!?! Alternativet for min del er vel isåfall å vente til august 2010 med å plassere barnet i barnehage - og dermed gå minimum et halvt år uten lønn? Urk... fikk litt hetta her... har jo masse lån! Men frister jo ikke akkruat å betale barnehageplass i et halvt år uten å bruke den heller...
Gjest Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Litt avhengig av hvor du bor så må du nok belage deg på at du må vente til august 2010 uansett. Men sier du virkelig "termin i mars 09" om ungen du allerede da har fått? (hvis dette ikke er et sånn "i teorien" spørsmål?!)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 kan som regel ikke søke før barnet er født pga må ha personnummer til barnet. kanskje noen barnehager har visse unntak. de fleste har også rullerende opptak sammen med hovedopptaket. nå ett barn slutter/skifter barnehage osv kommer nye barn inn.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 du kan søke om plass når barnet er født, får du plass kan du søke barnehagen om å få holde på plassen til permisjonen går over. noen bhg er snille på det området. skal selv søke om å holde plassen i to mnd. får vi ikke det innvilget må vi jo betale siden jeg begynner i jobb igjen. men som sagt, er mulig å søke om å holde på plassen til permisjonen er over. men da må dere ha fått plassen for å kunne søke. kan ikke dere holde på plassen og ikke vil betale må dere si den opp.
Gjest Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Huff... jeg mente jo selvsagt at jeg har termin i mars 2010... og altså at jeg må vente til august 2011 med barnehageplass isåfall.. litt feil ja! Jeg ER gravid, og har termin i mars 2010! Sånn!! Så det vil trolig være umulig for meg å få barnehageplass dersom jeg søker allerede før 1.mars 2010? Altså før h*n er født..? (Det er m.a.o. ikke full barnehagedekning i vår kommune.. )
Gjest Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Tusen takk for alle svar Ble litt klokere nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå