Gå til innhold

Noen 2008 mødre her med ny spire i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg er gravid!!! Får testen i posten imårra håper jeg. LItt mange tanker i hodet om dagen må jeg innrømme. Det var ikke akkurat planlagt å bli gravid så kjapt igjen... Ikke det at jeg har fått bekreftet noe enda, men tankene er jo der fordet om....

Hva tenker dere om to tette. Jeg fødte en sønn i September, så han er jo ikke ett år enda engang...

Hjelp... Den testen MÅ bare ligge i postkassa imårra!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i all verden bor du når du ikke bare kan løpe på apoteket å hamstre tester?? :D

Har en septemberbaby selv og venter nr to i slutten av februar.

Hva tenker jeg om to tette? Litt blandede følelser faktisk. Sørger litt når jeg tenker på at nr 1 ikke får mer alenetid med meg enn 17 mnd...

Skrevet

Venter som hun over en liten i slutten av februar, og fikk en jente i fjor september. :)

To tette? : tja her blir det da 3 tette.:) Går så fint atte. Har bare 14 mnd mellom henne i fjor og gutten i 07. :) Så er godt vant med tette barn.

Viktig å PLANLEGGE dagene litt, så går alt seg til etterhvert...

:) Lykke til

Skrevet

Helt enig med deg:-) Planlegging er vigtigt. Her blir det også 3 tette,har termin om 10 uker:-) Spennende.. 3 barn på litt unner 3 år:-)

Skrevet

Har ei på 7 og en som er født april 08 og denne frøkna kommer i løpet av dager/uker ;). må innrømme at det er litt skrekkblandet fryd å tenke på to tette...

Skrevet

Hehehe, joa jeg kunne løpt på apoteket, men jeg trodde lissom jeg fint skulle klare å vente til den havna i postkassa. Nå er gutten i seng og jeg alene hjemme så da får jeg bare fint vente :) Jeg og tenker det er trist at ikke jeg får kosa meg mer alene med guttungen, men samtidig får de jo mye moro av hverandre da. Herlighet snakker som om jeg visste jeg var gravid alt:p Får vel vente til imårra å se... :)

Skrevet

Hehehe, joa jeg kunne løpt på apoteket, men jeg trodde lissom jeg fint skulle klare å vente til den havna i postkassa. Nå er gutten i seng og jeg alene hjemme så da får jeg bare fint vente :) Jeg og tenker det er trist at ikke jeg får kosa meg mer alene med guttungen, men samtidig får de jo mye moro av hverandre da. Herlighet snakker som om jeg visste jeg var gravid alt:p Får vel vente til imårra å se... :)

Skrevet

Minstejenta kom i april ifjor og er nå nygravid igjen med nummer 3.

Fult planlagt og helt perfekt :o)

Skrevet

har ei jente juni 08 og venter er igjen okt 09. Blir 16mnd og vi gleder oss veldig.

Har litt blanda følelser ang. dette...tenker også at førstemann burde ha fått mer alenetid sammen med oss. men men tror hvertfall de kommer til å få det koselig sammen etterhvert!

Skrevet

Hei du..

Jeg fødte min første datter i februar i år, og jeg har en liten følelse, og to svake streker på graviditetstester jeg tok i morges at jeg er gravid igjen.. Jeg har planlagt denne graviditeten også, for jeg vil gjerne ha to tette.. Tenker egentlig ikke så mye på at frøkna jeg har ikke får mer en knappe 14 måneder alene, (hvis jeg er gravid nå, vel å merke) fordi nr to blir jo født inn i en allerede startet familie, og da syns jeg det er greit at første ikke har blitt såpass stor at hun blir litt "eiesyk" på foreldrene sine.. Nr to får jo aldri vite hvordan det er å ikke ha søsken..

Skrevet

Hei Kine-lille

Det blir jo ganske tett ja. Sant det. Er jo egentlig bare førstemann som vet åssen det er å være alene. Ved å få to så tette har de jo veldig moro av hverandre senere da. Stort sett hvertfall:) Hehe

Skrevet

Etter 8 år med venting kom vår datter i juni -08 og om 5 uker kommer hennes lillebror. Det blir 14måneder mellom dem og vi gleder oss veldig. Nr 2 var ikke planlagt og vi var minst sagt sjokkerte når vi fant det ut, ikke det at vi ikke viste hvordan desse små blir til men vi hadde faktisk fått beskjed fra utallige leger at vi ikke kunne få barn like lett som "normalt" er.

Skrevet

Jeg har en storebror som er 2 år og tre måneder eldre enn meg, og vi hadde og har fortsatt mye morro av hverandre... Jeg tror at jo tettere søsken er jo bedre forhold får de, litt mer på samme nivå.. Blir jo litt annerledes hvis det er si 5 år i mellom, for da vil den første som regel syntes at den andre er for liten å være med når de kommer litt opp i barndommen.. Og det tror ikke jeg blir noe særlig hyggelig for andremann..

Skrevet

LASARUS: Da må jeg bare si gratulerer som snart tre barns mor. Alltid moro når legene tar feil ang sånne ting :)

Nå må jeg si jeg er veldig spent på hva testen vil vise. Skal nok takle to tette, men så er det økonomien da... Vet ikke om jeg klarer å jobbe så mye så jeg får foreldrepenger. Jobber i et yrke der jeg hvertfall ikke kan gå fullt ut, og i tillegg er jeg bare vikar, så sykemelding er uaktuelt den første tiden :(

Skrevet

To tette?: Takk! Jeg blir iallfall snart 2 barnsmor... ;-)

Hvis det nå viser seg at du er gravid så vil jeg råde deg å ta ut resten av permisjonen din gradert og så ha som mål å jobbe 4 uker 100% før du eventuelt sykemelder deg. Da har du opparbeidet deg sykemelding + at du har tjent "godt" nok til å få nye foreldrepenger.

I mitt tilfelle ble det slik: Fant ut i januar at jeg var gravid. Jobbet 40% og fikk 60% foreldrepenger fra februar-juni. Jobbet 100% i juli (4 uker sammenhengende) og opparbeidet meg dermed nok for å få full dekning på sykemelding før jeg går ut i ny permisjon. Husk at også foreldrepenger gir grunnlag for nye foreldrepenger men så klart gjør litt lønn det hele bedre når det skal beregnes nye foreldrepenger.

Masse lykke til i hvertfall!

Skrevet

Fikk baby i desember 08, og den nye kommer desember 09 :D nesten på samme termin.. kun en dag som skiller :P

Skrevet

Er 18 mnd mellom mine 2 første, og de har HELE VEIEN hatt så uendelig mye glede av hverandre! Omtanke og kjærlighet i bøtter & spann fra Storebror da Lilleøs' kom, og nå rææææser de rundt som DET radarparet; han snart strax 5 og hun snart 4,5. Rørende! Ville aldri hatt det anderledes!

Nesten litt sårt at BittelileSøs kom 2,5 år etterpå.. skulle så gjerne hatt henne tidligere, men ble 2 MA i mellomtiden...

Skrevet

LASARUS mamma til jente: Mente tobarns mor ja :) Permisjonen min er over. Begynte å jobbe i juni, og guttungen begynte i barnehage. Men det skal nok alltids ordne seg på et vis :)

Moro å se det er så mange som har to tette. Blir litt mer optimistisk da :P

Skrevet

Ser ut som jeg kan signere her :)

Fikk gutt i mars- 08, og i dag fikk jeg positiv test! Så det blir (forhåpentligvis) en liten beibis rundt 22 april neste år :)

Men våre blir ikke så tette da.

Skrevet

Jeg fikk en gutt i januar 08, og venter gutt nummer to i januar! Faktisk nøyaktig samme termindato som førstemann :)

Definisjonen på to tette er jo maks 24 mnd imellom, så her blir det på hengende håret! hehe.

Skrevet

Totette: Har du fått posten ? hvor langt er du på vei itilfelle? er spent på utslaget ditt, da jeg selv kanskje tror jeg kan være gravid, men jeg er ikke langt på vei da itilfelle, hehe, kan ikke teste før i slutten av neste uke... spennende:)

Skrevet

Jeg fikk første i mai 08 og venter nestemann i januar.

Skrevet

Jeg har en gutt født januar 08 og venter en liten en til i april 2010. :)

Skrevet

Hei :-)

Har en novembergutt 08 og ska ha en aprilbaby nu :-)

Vi e i himmeln :-D

Skrevet

Har en på 13mnd og skal ha enda en i februar, så dette blir tett.

Det bli nok en travel tid, men også en morsom tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...