Gå til innhold

vektøkning. hvor mye har dere lagt på dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff... jeg føler jeg har lagt på meg så mye... synes ikke jeg har spist så sinnsykt mye men jeg er nå i uke 13 og har lagt på meg 5 kilo alt?er det normalt? jeg synes det virker utrolig mye! hvor mye har dere lagt på dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne gangen 0 kg på 13 uker. Forrige gang 7 kg på 10 uker... Gjør ingenting anderledes, bortsett fra at jeg denne gangen har 2 små barn som krever litt mer enn 0 og 1 barn ;-)

Skrevet

vekt er jo veldig individuellt, noen legger på seg mye tidlig, andre legger ikke på seg noe før på slutten, som alle sier, "alt er normalt" i graviditeten. noen legger på seg 20kg før 20 uker, og ingenting etter, og andre legger på seg 20 kg etter uke 30.. men det er anbefalt at en holder en jevn kurve, men at kiloene kommer når de trengs:)

selv har jeg bare lagt på meg 2,5kg og er 26+3... men regner med jeg er en av de som eser ut på slutten:)

Skrevet

Joda, kiloene kommer på her også. Er i uke 18 og har gått opp ca 5kg til nå. Sist la jeg på meg i alt 25 kg, håper det går bedre denne gangen. Har dessverre ikke mitt første helsekort (det tok de på føden sist) så kan ikke sammenligne med vektøkningen sist... Er i alle fall bedre i formen enn første gang, og det er veldig godt. :-)

Skrevet

Snart i uke 21 og lagt på meg 12 kg, huff og huff da..

Skrevet

Jeg er i uke 14 og har lagt på meg 3 kg nå.

Har 2 barn fra før og i det første svangerskapet la jeg på meg 9 kg mens i det andre la jeg på meg 14 kg.

Har født 2 barn på henholdsvis 3950 og 4150 og begge gangene gikk jeg ned 10 kg den første uka. Ingen ting å stresse med.

Regner med å legge på meg omtrent det samme denne gangen om enn ikk litt mer da jeg veier 16 kg mindre nå i utgangspunktet enn første gang jeg ble gravid.

Veide ved start 58 kg. er 1,64 høy - og i dag veier jeg 61 kg :)

Skrevet

Er gravid med nr 3 nå. Er i uke 14 og har ikke gått opp en kilo. Og jeg er så glad. Men har 2 som krever sitt, så det blir ikke mye tid til å sette seg ned. Det gjør nok sitt. Ellers har jeg gått opp mellom 12-15 kg. Men har ikke vært like lett å få de vekk. har altid hatt igjen 4 kg som bare ikke vil vekk!! derfor veier jeg jo altid litt mer for vært svangerkap....

Skrevet

hei. er i uke 13 å veier nå 61. har da lagt på meg 1 kg. men magen buuuler.. var hos jordmor å hun sa det var helt normalt,at magen var hoven. men man må huske å veie seg på samme tid hver dag. hvis man veier seg på morgenen den ene dagen å så på kvelden den andre er det ikke rart man får noen kg xtra ;))

Skrevet

Det meste er normalt, noen legger på seg mye tidlig i svangerskapet andre får kiloene litt seinere. Gjennomsnittet er +14 kg, men alt fra 8 til 24 regnes som normalt. Startvekta har også en del og si. De som er slanke skal gjerne legge på seg mer enn de som har litt ekstra å gå på fra starten.

Er i uke 16 nå og har lagt på meg ca 4-5 kg. Jeg legger på meg i begynnelsen av svangerskapet og så dabber det av mot slutten. Totalt har jeg lagt på meg 8-10 kg i de to andre svangerskapene. (er normalvektig i utgangspunktet)

Skrevet

Jeg er 22 uker, og nå har jeg lagt på meg 10 kilo (normalt slank til vanlig). Det er mye tror jeg :-) men men

Skrevet

Uke 17, 6 kg. Har vært kvalm, sulten, sliten og uvirksom. Dette er barn nummer to, og jeg lå omtrent likt an med nr 1. Da ble det 18 kg tilsammen. Men gikk lett av, så jeg prøver å ikke bekymre meg altfor mye (men klarer det ikke helt ...).

Skrevet

lille solstråle!

Akkurat som jeg skulle sagt det selv!

La på meg 9 kg med første og 12 kg med andremann. Har kommet noen få kilo for hver gang, selv om jeg har fått av meg mesteparten de første ukene etter fødselen.

Denne gang håper jeg å ikke legge på meg mer enn 10 kg, men om det ender opp på 12 kg er det ok også.

Har lagt på meg 4,5 kg til nå, er i uke 21.

Skrevet

Er i uke 27 + 1 og har lagt på meg 12 kg... Jordmor sa at jeg så fin ut, men at det er viktig å trimme. Jeg spiser sunt, men trimmer mindre enn jeg gjorde med nr. 1 og 2. Det er som regel i 3. trimester man legger på seg mest, sa jordmor, så det er viktig å passe på hva man putter i seg:)

Gikk raskt ned igjen i vekt etter nr. 1 og 2 (gikk opp ca 20 kg med begge!), og SKAL det denne gangen også. Har fått en viktig motivasjonsfaktor denne gangen, for jeg skal nemlig gifte meg på en karibisk øy til sommeren. Her blir det løping og situps hele vårhalvåret:)

Skrevet

25+3 og har lagt på meg 8-9 kg. Sliter veldig med å venne meg til den "nye" kroppen min, er absolutt ikke fortrolig med den! Men vet jeg må igjennom det, og vet jeg skal klare å få vekk de ekstra kg etterpå (håper og tror i hvert fall det...)

Skrevet

Jeg er i uke 16 nå og har lagt på meg 3 kg. Jeg trodde det var mye jeg, men det syntest visst ikke jordmor. Hun sa at de fleste vanligvis hadde lagt på seg litt mer når de var kommet så langt. Hun anbefalte meg å spise oftere.

Skrevet

12 uker og 2 kg.

Skrevet

Jeg er snart i uke 15 og har lagt på meg 5 kg. Jeg har utrolig matlyst, men prøver og spise sunt og ofte:) Jeg har akkurat begynt og trene igjen og det føles herlig.

Skrevet

19 uker og har lagt på meg 1 kg fra før jeg ble gravid. Har nok heller gått ned litt i vekt i starten og kanskje gått opp litt igjen. Det gjorde jeg sist også. Men har bittelitt å gå på, så ingen krise!;)

Skrevet

Hm... Er i uke 14, foreløpig gått ned, er nå 2 kg mindre enn før jeg ble gravid. Må tvinge meg til å småspise hele dagen. Ikke noe oppkast. Men ingenting smaker, alt bare vokser i munnen. Jeg tror jeg har lyst på noe, spiser fire biter og orker ikke mer, og tvinger i meg ett par til som jeg stort sett må skylle ned med vann. Legen sa det bare går utover meg selv, at jeg blir slapp, men babyen tar det den trenger.

Skrevet

Uff, sånn har jeg det også. Lagt på meg ca 7 kg og er 24 uker. Ikke så gøy akkurat.. men vet jo det må til da, og at det er normalt :-) Får jobbe som søren for det etter fødselen..

Skrevet

Jeg er 12+5 og har lagt på meg 4-5kg!! Men har hatt ingen kvalme, og stor matlyst! Så er nok derfor.. Har begynt å tenke over hva jeg putter i munnen nå, i forskjell til å bare hive meg i noe bare fordi jeg føler for det.. :)

Skrevet

er 18+2 og har lagt på meg 4,5 kg.

Jordmor sa at det er knall og at jeg ikke trenger å tenke på om det er for mye eller ikke - for så lenge jeg spiser sunt så er det greit - opp i vekt skal vi jo uansett for babyens skyld (hvis man ikke har altfor mye i utg.pkt, da, da kan det hende man ikke skal så mye opp) så jeg tenker ikke så mye på det, egentlig :o)

var hos jordmor før ordinær ul i dag, så er derfor jeg vet vekten :o)

Skrevet

24 uker og 4-5 kg. Litt mer overflødig enn forrige gang, men synes det går greit. Spiser litt for mye snop da :-( Skal prøve å beherske meg fremover ;-)

Skrevet

jeg er også i uke 13, har lagt på meg 3 kg.

I forrige svangerskap la jeg på meg 12 kg de 12 første ukene - men var da nesten mager i utgangspunktet.

Jeg er mye uggen -og sulten nesten hele tiden. Føler magen er enorm, oppblåst og obstipert.

Jeg stresser litt rundt dette m vektøkning. Er ikke så ung lenger -og tenker at jo mindre overflødig jeg legger på meg -jo mindre belastende for kroppen min generelt - men har vansker m å styre meg. Jogger litt da -og tar meg ut på toppturer nå når jeg er blitt mindre sliten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...