Gå til innhold

Skal vi vekke henne, eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2 år og 8 mnd har nå sin tredje natt uten bleie, og det har gått bra. Men, vi har vekket henne disse nettene for å gå på do.

Skal vi fortsette med det, eller skal vi bare la henne sove? Klarer virkelig så små å holde seg i 12 timer uten å måtte på do? Ikke en gang jeg klarer det :)

Det hender også at hun vil ha en kopp med vann på senga, og da føler jeg i allefall at vi må vekke henne. Skal vi det da, eller evt. vente å se om hun våkner selv? Har ikke lyst til å ha en lysvåken unge kl. 05 fordi hun må på do :-s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sover han 12 timer uten å gå på do hvertfall..

Hender innimellom at han våkner 1 gang i løpet av natta for å tisse..

Du kan jo prøve, skader jo ikke å se.. Blir bare vått i tilfelle =)

Skrevet

Det sies jo at om barnet ikke holder seg hele natte eller selv våkner for å stå opp for å gå på do, så er det heller ikke klar for bleieslutt på natten. Jeg ville nok unngått vekking for å se om hun virkelig er klar for å slutte med nattbleie, er ikke noe lurt å tillegge henne uvanen å våkne på kvelden for å gå på do om hun egentlig ikke trenger det :-)

Skrevet

Er det jeg tenker og, at vi legger til en uvane med å våkne om natta hvis vi vekker henne. Hun våkner ofte i løpet av kvelden uansett, men det hender også hun sover natta gjennom. Og jeg troooor kanskje hun våkner av seg selv. Det finner vi vel ut i natt :)

Syns liksom 12 timer virker leeeeenge uten å gå på do :) Jeg er helt sprengt etter 7 :)

Men, om hun våkner selv av andre grunner, skal jeg da spørre om hun må på do? Er det ok?

Skrevet

Jenta mi var omtrent på samme alder da vi prøvde å slutte med bleie.

Hun var klar for det og vi begynte første gang bleiefri om natta. Jeg la bare i et tisselaken i tilfelle lekasje. Dette gikk helt supert, hun var tørr gang på gang, og jeg vekket henne aldri. Tror heller ikke jeg hadde vurdert det om hun tisset seg ut, for det er vel bare et tegn på at hun ikke er helt klar??

Så med oss var det vel litt omvendt. Hun var tørr på natten, men måtte bruke bleie i barnehagen for der glemte hun seg til stadighet.

Skrevet

Vi har ikke bleieavvent ennå, men svarer likevel....

Gutten vår på 2 år og 4 mnd har den siste tiden hatt tørr bleie hver morgen. Tisser først en liten stund etter at han har våknet så ja, så små klarer å holde seg i 12 timer.

Skrevet

Ja, da klarer vel den lille blæra deres mer enn jeg tror :)

Har lagt i tisselaken, så det er jo ingen krise om det skjer et uhell. Er bare det at jeg vet hun blir så lei seg om det blir vått i senga, så vil liksom unngå det.

Men, vi prøver uten å vekke i natt, så får vi se.

Forresten, har barna deres med kopp/flaske med vann som de drikker av om natta? Prøver å venne henne av med dette.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du trenger jo ikke vekke henne for å ta henne på do? Jeg bærte bare jenta på do, satt ho der og venta til det hadde kommet :) Gikk alltid bra, og ho våkna ikke :)

Ja, ho har med vann i senga... jeg var avhengig av vannflaske selv i 18 år, så jeg skjønner ho :)

Skrevet

Hehe, men hun spretter opp som et tent lys så fort jeg tar i døra :)

Vekker du henne fortsatt når hun har med vann i senga?

Skrevet

Gutten vår har med vannflaske i sengen og den er ofte tom om morgenen.... bleia er likevel tørr når vi tar han med en gang han våkner.

Så han er så godt som tørr på natta... verre med dagtid... Sier ikke i fra før det er forsent. Prøver litt i helgene å gå uten og da følger vi han på do hver halvtime, men likevel så har han uhell... så han er ikke klar ennå og bruker derfor bleie både dag og natt.

Skrevet

Okei, da kan det jo hende det går bra om hun drikker litt da. Krysser fingra :)

Hun har blitt ganske flink på dagen. Går bra hjemme, og hun har blitt ganske flink til å si fra, selv om vi må følge med litt.

Bæsjinga jobber vi derimot med. Hun syns nok det er noe spesielt å bæsje i do, så det kommer ofte i trusa.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Var litt treig her...

Nei, jeg vekker henne ikke nå, det slutta jeg med etter et par uker. Etter det begynte hun å gå på do selv om hun måtte :)

Skrevet

Gutten min på 4,5 må fremdeles bli tatt på do, nesten 1 år etter vi tok den av...

Skrevet

Okei. Hun våknet nå, av andre grunner, muligens mareritt, så da var hun en tur på do. Men, skal ikke vekke henne nettene som kommer, så får vi se om det går bra.

Hun våknet jo faktisk andra natta av at det var en liten skvett i trusa og at hun måtte på do. Så kan hende jeg undervurderer blæra hennes :)

MtG: sjekker postkassa nå :)

Skrevet

Han våkner ikke av seg selv om han må tisse? Har en gutt på 5,5 år som ikke sluttet med nattbleie før han var 5, og han må vi vekke, ellers går det galt.

Derfor jeg tenkte at vi sikkert må vekke minsta også. Men, mulig hun klarer det fordi om han ikke gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...