Gå til innhold

kjenner jeg begynner å bli irritert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig mest over meg selv!!! :-) :-( Eller kanskje det er på media?!? Vel... uansett det er SVINEINFLUENSAEN!!

Jeg er en "normal" person, har et "normalt" syn på dette med sykdom, og har egentlig tenkt "blir man syk så blir man syk!" Har aldri gått rundt å vært bekymret over om jeg skal bli smittet i tidligere influensa tider Men nå: ALT er forandret!! :-(

På jobb i dag kom en kollega til meg og gratulerte meg med den voksende magen. Hyggelig det, problemet var bare det at han var meget forkjølt!! Og da tenke jeg i mitt lille hode:

HAR HAN SVINEINFLUENSEN?!? SÅ KOMMER HAN BORT TIL MEG!!

Kjente jeg ble veldig irritert på han.... Stakkar, han ville bare være hyggelig å gratulere meg! Og klart han ikke har fått svineinfluensen! Jeg blir så irritert over media som skaper frykt hos meg!! :-(

Prøver å leve et normalt liv selv om jeg er gravid, men det er ikke alltid like lett å styre tankene....... :-) særlig når det blir daglig påminnet om farene rundt oss!!

Hva er det egentlig så er så farlig med denne influensaen? Uten om at den er en del hardere! Kan den skade babyen?!? Noen som vet?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forstått det slik at det ikke er så stor fare for fosteret, det er mer mor som er utsatt. Og da er de visst spesielt obs på feber, lungebetennelse osv. Men er neppe veldig farlig for ellers friske folk. Jeg er i hvert fall glad for at det antagelig ikke er så farlig for barnet :-)

Skrevet

Det er jo kjempe flott!! :-) Føler at jeg har "sovet" i timen, for jeg også har ikke følt at det har vært noe fokus på Babyen.

Har fått med meg at faren er for folk som har asma ol, eldre og selvfølgelig gravide. Men jeg har verken asma eller er eldre, bare gravid med relativ god helse!! :-)

Regner med at dette kommer til å gå bra! Om jeg skulle være så uheldig å få det....

Skrevet

Som gravid har du nedsatt immunforsvar, og kan dermed få alvorlig lungebetennelse og komplikasjoner i forb. med svangerskapet. Har vært litt vel mye overfokus på det i media, men det kan være lurt å ta forholdsregler, og holde seg borte fra folk som er syke/passe på at syke holder seg unna deg.

Blir ikke så voldsomt irritert på media, heller på folk som enten har svineinfluensa eller annet som ikke klarer å holde seg unna folk. Kjenner på bekymringen selv, som gravid astmatiker. Men det er mere i forhold til dersom jeg skulle få dette. Den smitter jo ellers som vanlig influensa. Er bare de i risikosonen som bør være ekstra obs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...