Gå til innhold

Kjenner jeg begynner å bli irritert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig mest over meg selv!!! :-) :-( Eller kanskje det er på media?!? Vel... uansett det er SVINEINFLUENSAEN!!

Jeg er en "normal" person, har et "normalt" syn på dette med sykdom, og har egentlig tenkt "blir man syk så blir man syk!" Har aldri gått rundt å vært bekymret over om jeg skal bli smittet i tidligere influensa tider Men nå: ALT er forandret!! :-(

På jobb i dag kom en kollega til meg og gratulerte meg med den voksende magen. Hyggelig det, problemet var bare det at han var meget forkjølt!! Og da tenke jeg i mitt lille hode:

HAR HAN SVINEINFLUENSEN?!? SÅ KOMMER HAN BORT TIL MEG!!

Kjente jeg ble veldig irritert på han.... Stakkar, han ville bare være hyggelig å gratulere meg! Og klart han ikke har fått svineinfluensen! Jeg blir så irritert over media som skaper frykt hos meg!! :-(

Prøver å leve et normalt liv selv om jeg er gravid, men det er ikke alltid like lett å styre tankene....... :-) særlig når det blir daglig påminnet om farene rundt oss!!

Hva er det egentlig så er så farlig med denne influensaen? Uten om at den er en del hardere! Kan den skade babyen?!? Noen som vet?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svineinfluensaen er ikke "hardere" enn en ordentlig "gammeldags" innluensa, men mer smittsom spes for unge folk da de ikke har antistoffer mot den. Er flere forskere som mener det var ett lignende virus for ca 60år siden da det er få eldre som blir syke men da hadde de ikke noe spes navn for den..

Tror nokk hovedfrykten er skapt av media samt at for landet har det endel å si (økonomisk) om mange blir syke og ikke kan jobbe sammtidig..

Skrevet

Blir litt stressa innimellom jeg også, kjenner jeg...

Jeg var på kontroll til legen i går, og da spurte jeg om dette med svineinfluensa og baby. Jeg har bare tre uker til termin, så jeg tenkte mest på hvordan den evnt vil påvirke et nyfødt barn, men legen sa at det de var mest obs på var om man fikk influensaen mens man går gravid.

Det som kan være uheldig for babyen er om moren får lungebetennelse, så vidt jeg skjønte det...

Les her! Kanskje du blir klokere :)

http://www.pandemi.no/pandemi/risikogrupper/r_d_til_gravide_og_ammende_491174

Skrevet

Takk for svar jenter.... :-) Tar jo selvfølgelig forhandsregler og prøver jo selvfølgelig å unngå å bli smittet.

Men det som irriterte meg i går var at JEG ble irritert på min gode kollega, som bare skulle være hyggelig og gratulere med babyen! Og det kan jeg vel skylle på medias oppstyr rundt influensaen.... den har rett og slett gjort meg til en "overnervøs" gravid kvinne.....

Lykke til ifie med fødsel og ny baby når den tid kommer. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...