Gå til innhold

Dette må være feil vel?? Ang bostøtte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte kommunen idag for å høre om bostøtte, og hun sa at de gir ikke støtte dersom husleiga er over 5000 i mnd?? Dette må være feil? Finner ikke leilighet som passer for to voksne og to barn for 5000 i mnd liksom... :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er feil. Men du får ikke alltid godkjent hele summen, så det kan være det hun mente. Kanskje din kommune kun godkjenner 5000 av boutgiftene for den størrelsen dere har, og antall personer?

Ellers går bostøtten på inntekt, og for 2 voksne og 2 barn, så er grensen nå på ca 250 000(ca 25 000 mer i store byer). Den er rundt 220 000 for en voksen og 2 barn, det vet jeg hvertfall.

Skrevet

Jeg har 8000,- i husleie,og får 2600,- i bostøtte. Bor alene med barn.

Skrevet

Tror ikke hun dama hadde peiling, for hun sa faktisk at husleiga måtte ikke være over 5000..

Men 250000, er det brutto lønn? Og skal kontantstøtte og barnetrygd reknes med?

HI

Skrevet

Be om å snakke med noen andre.

Skrevet

Jeg har en inntekt på 220 000,- husleie på 7500,- og får 1200,- i bostøtte. ;) Er alene og har kontantstøtte,barnetrygdtilegg og alt det der.

Du må sende inn en søknad,har ingenting å tape på det værtfall. ;)

Skrevet

Om dere bruker ligningen, så er det kun inntekten som regnes. Er litt usikker på hva som tas med om dere går etter dagens inntekt. Dersom dere har ca samme inntekt som dere alltid har hatt, så lønner det seg alltid å bruke siste klare ligning. Dette skjer automatisk, om dere ikke spesifikt ber om at dagens inntekt skal ligge til grunn.

Jeg fant en link:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/krd/dok/regpubl/stmeld/20032004/stmeld-nr-23-2003-2004-/7/9/1.html?id=330453

Her står det at der er et tak for hvor høye boutgifter som godkjennes, og en nedre grense for når en kan motta bostøtte. Disse grensene endrer seg litt med brutto inntekt og hvor dere bor, så jeg kan ikke si hva som gjelder for dere.

PS! jeg fikk bostøtte den gang jeg leide. Jeg hadde 3000 i husleie. Og jeg får i dag, med ca 7 000 i husleie+huslån.

Der er ikke lenger krav til låneform på huset, eller om du leier eller eier selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...