Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Er det noen som vet hvor i Norge de er fra? Jeg er så nyskjerrig på hva slags typer dette er. Etter å ha sett det bildet der han ene gliser mens han vasker ut blodet fra bilen så er jeg overbevist om at de er skyldige. Hva slags folk er det som frivillig oppholder seg i Kongo nå for tida, dessuten? Jeg lurer på hva de egentlig var der nede for. Hva tenker dere om hele greia?
Gjest Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Tror også de r skyldige..INGEN smiler, gliser og LER mens de vasker blod...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Jeg vet ærlig talt ikke...Mye som taler for at de er skyldige, samtidig så er jo Kongo et av verdens mest korrupte land, så motsatte kan absolutt være tilfelle.... Men bildet av den leende blodvaskeren,-........Eh, får meg liksom ikke til å tro at det var en "naturlig reaksjon" på det de EVT hadde gjennomgått..... Er jo som i en dårlig actionfilm da...De påstår at de som vitner mot de er de skyldige....Om det er tilfelle ser jeg en hollywoodkontrakt der fremme ) Men igjen, med det rykte afrikanske land har på seg mtp korrupsjon og internkonflikter så er det ikke umulig at gutta snakker sant... Men uansett, skyldig/uskyldig,- hva i h...gjorde de der i utgangspunktet...Det lurer jeg også på..Det har vel kommet fram at de var vel "leiesoldater" eller "livvakter", og var det for de "gode" eller "onde" eller de likegyldige det da tro?? ELler var det snikmordere de var??? Vanskelig dette, håper at sannheten kommer frem da,- uansett hva den måtte være.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 For og si det slik:Jeg kjenner Tjostolv Moland, og jeg er helt sikker på at han sitter der han sitter med god grunn....
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 En kompis av mannen min kjenner begge to og sier at det ikke ville forbause han om de faktisk har gjort det. Når det er sagt, så vet jeg ikke noe mer enn det som har stått i media, så det blir jo bare synsing.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Mtp at rettssikkerheten i Kongo er lik ca null, er det umulig å si... Selv om de var der som leiesoldater, behøver det ikke bety at de står bak mordet. Men på den andre siden, så kan det hende de lyver så det renner av dem. Det skal jeg ikke begynne å spekulere i...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 De burde ikke vært der. Det tenker jeg om saken. Og de er uskyldige til det motsatte er bevist. De burde ha skaffet seg jobb i Securitas i Oslo, og passet på et utested der isteden. Nok action det.
Gjest Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Jeg tenker... ... at de er skyldige. ... at de er lykkejegere på leiting etter godt betalte "vaktbikkje"-jobber. Uansett hva dét måtte innebære. ... at de fremstår som militante geeks som syns våpen og army er det kuleste i verden,- spesielt dersom de får utøvd litt (våpen)-makt. Og at de derfor er dumme nok i huet til frivillig å reise inn i Kongo og oppføre seg så uforsiktig som de har gjort. For at dette er noe de frivllig har valgt, med visshet om risikoen det innebærer, DET er jeg overbevist om. INGEN er så naive og troskyldige at de tror de kan reise trygt rundt, MED våpen, i et så herjet og korrupt land som Kongo.. (og skulle det mot formodning finnes noen så troskyldige, så hadde de garantert helle hatt med bibel enn våpen...) Om de fortjener den behandlingen de hittil har fått, får være en annen sak...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 Skyldig. De jobbet som leiemordere. Flere tilfeller der nordmenn har hatt slike jobber. Raske penger for mennesker som ikke har samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Jeg tror nunna er inne på noe her. Bildet der han gliser er liksom litt sånn "oops- ha ha". Da er du ganske følelseskald. Noen som vet hvor de er fra? HI.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 Joshua er fra Re i vestfold. vet ikke med han andre
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #15 Skrevet 11. august 2009 Jeg syntes faktisk synd i dem og trodde de var uskyldige, og hadde rømt over hals og hodet, for og unnslippe farlige mordere i afrika, helt til jeg så bildet av han som vaska blod og gliste...Det gikk kalt nedover ryggen på meg, så ikke ut som hadde det travelt akkurat...
Miss Misantrop Skrevet 11. august 2009 #16 Skrevet 11. august 2009 Jeg tror de er uskyldige i drap. Jeg håper de får komme med sin historie i et demokrati (ikke som i den demokratiske republikken kongo) Jeg kan selvfølgelig tror feil, men uansett håper jeg de kommer seg tilbake til vesten for å sone.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #17 Skrevet 12. august 2009 Jeg vet ikke om de er skyldige eller ikke. Men skulle de være skyldige fortjener de å sone straffen i det landet de har utført handlingen i!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #18 Skrevet 12. august 2009 Skyldige, uten tvil. Og jeg håper de får en lang straff som må sones i Kongo i håp om at det kan skremme andre skruppelløse "eventyrere" fra å ture fram i fattige land slik disse to har gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå