Gå til innhold

Dette stemmer jeg til valget. Kan dere se hvilket parti det er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Å fjerne kontantstøtten, men gi gratis barnehage

- Gratis SFO

- Heve overgangsstønaden

- 52 ukers fødselspermisjon med full lønn

- Fjerne lønnsdiskriminering i forhold til kjønn

- Boliglån gjennom husbanken med 2% rente og 50 års nedbetalingstid

- gratis tannhelsetjeneste

- 0 kr i egenandel hos lege og på sykehus

- Nei til EU

- 6 timers arbeidsdag med full lønnskompensasjon

- Gratis kollektivtrafikk i de store byene

- Veiutbedring

- Utbedring av jernbane og bygging av høyhastighetsbane for å fjerne tungtransport fra veiene

- Øk frikortgrensen til 210 000, altså ingen skatt til dem som tjener under 210 000

- Kapitalinntekt skal beskattes

- Økt toppskatt

- å fjerne bestemmelser og praksis som gir rikfolk mulighet til å sno seg unna formueskatt

--> de som tjener lite får mindre skatt, de som tjener mye betaler mer skatt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det gode gamle SV mitt hjerteparti? :-)=

Skrevet

Åhhh sukk, drømmepartiet ;)

Skrevet

Beste partiet =) Må være SV.. Jaa, eller AP.

Skrevet

Er ikke det, gitt. Gjett videre :-)

HI

Skrevet

Veiutbedring, jernbane og frikort til 210 000, 0 kr i egneanel lege/sykehus er FrP saker,- resten er meget SV/venstredel av AP....

Så om du skrev dette for at du var i tvil, vil jeg si Sv er ditt parti,- men de vil nok ikke heve frikortgrensa, utbedre veier, null egenandel på lege/sykehus..Så vidt jeg har fått med meg...Eller er det virkelig partiprogrammet til SV du har skrevet ned??? AP er det ihvertfall ikke, for de har ikke bestemt seg for kontantstøtte enda, heller ikke EU....Der er både SV og FrP nei :o)

Skrevet

He, he jeg stemmer Arbeiderpartiet og ser at du nok stemmer Sv. Mye høres veldig bra ut, men nesten umulig og gjennomføre. Hvor skal dere ta pengene fra? Jeg er i mot seks timers arbeidsdag også fordi vi likevel har det så godt i Norge at det bare blir tull hvis vi skulle gå hjem etter seks timer. Hvem skal betale dette gildet? Hvis dere øker skattene for mye slutter folk å stemme på dere. Jeg er for å betale bra med skatt, men med det regnestykket ditt er vi jo opp i 70%. En annen ting som du sikkert er enig i også er vel at vi har det så godt her i landet at vi helle må gi til de fattige landene. Du trenger ikke mer. Hvis jeg skulle gitt til noen så er det heller til dem enn flere goder til oss som har det så godt. Hvordan kan SV gå inn for at vi skal ha det så helsikkens godt i forhold til andre?

Hilsen Ap som mener at hvis vi skal dele så får vi gi til de som har minst ikke sekstimers arbeidsdag til meg eller fri barnehage. Verden sulter!

Skrevet

Her skal det være mye gratis, og det uten å bidra så mye! Mest mulig å sitte passiv å motta ting, samt å se på at de som faktisk skaper noe i dette landet, virkelig får svi!

Med andre ord; et parti for de som ikke er så veldig innstilt på LØNNET arbeid!

Hmmm.... Nei, dette ble vanskelig, gitt.... Helt sikkert ikke SV. De hadde garantert kommet opp med ENDA flere ting som skulle være gratis for trygdemottakerne, samt at næringslivet skulle dobbeltbeskattes enda mer...

Skrevet

Rødt eller et av de andre eventyrpartiene på venstresiden...

Skrevet

Alt dette er hentet fra partiprogrammet til Rødt.

Grunnen til at jeg ikke skrev noe som helst om internasjonal politikk, sletting av ulandsgjelde, f eks, er fordi det ikke virker som om noen er interessert i dette her på dib. :-)

Rødt er partiet!

Skrevet

Du sier drømmepartiet med ironi, ser jeg. Men det er reelt, og det er på tide med utskifting nå.

Ikke HI.

Skrevet

Er det et parti som heter "rødt"?

Skrevet

Frp er jo også et drømmeparti da. De kommer til å få de samme problemene som Sv har hatt sammen med Ap. Hvis de går sammen med Høyre kommer de til å måtte kjøre en mye mer ansvarsfull politikk. Alle som har stemt på dem kommer til å bli forbannet fordi de ikke har gjennomført det de lovte. Akkurat som Sv. Både Sv og Frp lever litt for populistisk for meg. De bare lover og lover og har ingen kontroll.

Hilsen Ap

Skrevet

Åh, da jeg tok valgtesten fikk jeg flest prosent på Rødt.

Men det var ikke spesielt mange prosent forskjell fra SV, SP og AP..

Så de er sjukt like.

Skrevet

Ang FrP, så synes jeg det er skremmende hvor mye velgerne tenker på seg og sine.

Oppfatter FrP-velge som sneversynte egoister. Kanskje litt "dumme", uten evne til å se andre enn seg selv.

Skrevet

Eneste jeg leser er at det IKKE skal lønne seg å yte mye, leser mye misunnelse - de rike...

Du vil ha alt like middelmådig. Huff - på den måten gikk østblokken konk.

Skrevet

Så du syns det er bra med klasseskille, 19:44?

Skrevet

Det finnes vel ikke noe parti som har så ugjennomtenktesaker som dette? Altså, tankene er jo gode, men det er helt umulig å gjennomføre, hvem skal finansiere dette da? Så ut i fra det tiper ejg det må være FRP, typisk parti som vil love gull og grønne skoger, men ute å egentlig ha en plan for _hvordan_ de skal klare det ;-)

Skrevet

Hvem er'e a?

Skrevet

Frp vil beholde kontantstøtten. De har ikke tatt stilling i EU-spørsmålet. De vil IKKE ha høyhastighetstog og slett ikke 6-timers arbeidsdag. Frp vil fjerne/redusere skatt på kapital, toppskatt og formue, de vil fjerne likestillingsombud og kjønnskvotering, bare for å nevne noe som viser at dette IKKE er FRP.

Dette partiprogrammet er bare med et lite blikk så langt fra Frp som det går an å komme. Kan godt stemme at det er Rødt. 6-timersdagen og gratis kollektivtrafikk avslører dem.

Rødt er det partiet som het Rød Valgallianse en gang i tiden. De slo seg sammen med AKP-ML (?) og ble til partiet Rødt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...