Misti Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Hva spisere dere til de forskjellige måltider og hva kosere har dere som snaks? trenger inspirasjon.
Ksenia & Anjem Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 cashew nøtter, frukt, iskaldt vann spiser knekkebrød med magerost, har med vannmelon osv til lunsj på jobben...banan er godt
*bolla pinnsvin* Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Spiser brødskive med pålegg, variert til middag og mye grønt. Spiser godis og potetgull også. Nøkkelen er porsjonskontroll og litt trim ved siden av. Så enkelt, men likevel så vanskelig
Gjest Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Frokost/lunsj kan f.eks være: 2-3 rugsprø med f.eks hakket laks med sitronpepper, magerost, litt rødbetsalat og spekeskinke o.l., eller 1 skive mørkt rugbrød litt lett majones og 1 egg. (Går på GR og teller kalorier). Mellommåltid: ca 25 gram nøtter, en O/O% youple yoghurt og et eple. Middag ca 150 g kjøtt/fisk mye grønnsaker/salat og ca 100 gram potet/ris el pasta. Litt saus. Vanlig middager men unngår fete sauser og prøver å kutte ned på ris/pasta/potet. Bruker f.eks mye matyoghurt som saus/dressing til fisk. Liten kveldsmat: varierer etter hvor mye jeg har spist i løpet av en dag. F.eks 1 skive med magert pålegg. I tillegg blir det litt melkedrikking og prøver å spise gulrot/kålrot/sukkererter eller cherrytomater innimellom. Spiser litt godteri på lørdagene. Kokkosboller, popcorn(popper selv) posegodteri med redusert sukkerinnhold. Tenker at jeg skal spise det godteriet jeg har lyst på men heller begrense mengden. Sjokolademousse er ganske greit på kalorier og du får sjokoladesmaken=)
LadyLuck & Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 spis det du vil, men evt bare 2/3 eller 1/2 porsjoner...
2søtesmåh Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Kos er kun lov fredag og lørdag....Hva man vil,- etter middag.... Ellers så bør man finne ut NÅR på dagen man har vanskeligst for å holde seg unna god mat og snop.. For meg var det på kveldene...Så nå spiser jeg kvelds med barna i seks-sjutiden,- og ikk enoe mer etter det...Legger meg ca 10, så det er ikke noe problem..Slik er jeg blitt kvitt all småspising i ukedagene for på dagtid har jeg verken lyst på, eller tid til å småspise mellom måltid..Når jeg nå ikke trenger å gå på kjøkkenet etter ungenes kvelds, så er også den fristelsen borte,- for meg funket det supert... Men dette er individuelt- men det er også fakta at veldig mange sliter med kveldsmaten og dagens siste måltid..Man skal se noe bra på TV,- spiser kvelds og finner seg noe for å "kose seg med" foran TV....Like gøy å se på TV uten å spise noe fant jeg ut :o9
Ranveig R Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Eg et det same som før, som regel det same som resten av familien. 2 skjever eller knekkebrød til frukost 3 skjever eller knekkebrød til lunsj normal porsjon middag gulrøtter + dipp, eller knekkebrød, eller 1 rundstykke, eller omelett osv til kvelds. Til helga kjøper eg inn ein pose Kim's Salt&Pepper og 1 sjokolade eller 1 pose godt&blandet. Et alt i løpet av helga (+ lightbrus), men får ikkje meir enn det eg har kjøpt inn. Har kutta ut snop og chips i kvardagen, trener 10-15 min styrketrening pr dag. Har nettopp begynt og har gått ned 1,4 kg på to veker. Gjorde det same i fjor haust, gjekk då ned 10 kg på 3,5 mnd.
petite fleur Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 Mamma til gutt: bruker du matyoghurten som den er, eller blander du den med noe krydder/ sitron? Har aldri prøvd matyoghurt før, men trenger erstatning for saus og smør og dressinger ;-) Andre tips er å bytte til rugbrød og lettprodukter. Skummet melk, vita smør, mager leverpostei (var ikke klar over at det var så mye fett i leverpostei), mager kesam og mager vaniljekesam....osv osv :-) Spis sakte, husk at det tar 20 min før du kjenner at du er mett :-) Sunt snop: Smoothies, frukt og bær sammen med mager vaniljekesam, epleskiver med kanel, cottage cheese med lettsyltetøy.
Gjest Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Bruker matyoghurt naturell isteden for rømme til laks og ørret. Har puttet oppi litt krydder eller urter(kan også bruke dipposer)til dressing. Bruker matyoghurt til alt jeg ville brukt rømme til bortsett fra at jeg ikke har prøvd det i varm mat. Men kefir er godt f.eks i indisk mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå