Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Jeg har tenkt denne tanken mange ganger og etter snart 4 år ser jeg at han ikke er den gode pappaen jeg trodde han skulle bli. Joda, han tar seg ok av barna sine, men han setter de ikke høyest og har kort lunte- spesielt når det gjelder eldstemann. Blir så lei meg på deres vegne. Han er mye borte så det er stort sett jeg som har ansvaret for de. Han leker aldri med de- eller finner på noe morsomt uten at jeg har satt dette igang først. Han tenker aldri på behovene deres hvis vi skal ut døren som å tisse, skift, bleier, mat etc. Jeg må tenke på alt! Er det rart jeg blir litt lei? I går spurte han meg om hvorfor vi aldri har sex!? Om jeg ikke tenner på han lenger. Sannheten er at jeg ikke gjør det! Jeg orker ikke tanken på det! Jeg er sliten når jeg legger meg og tankene mine er å sove. Huff- måtte få ut litt frustrasjon her!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Veldig typisk utvikling i et forhold med småbarn. Snakk sammen. Ellers går det aldri bra.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Dra bort en stund når han er hjemme, så MÅ han tenke ut det som skal til. Ikke så lett å være fraværende far og så komme hjem til ferdige rutiner og alt på stell. Hvordan kan du forlange at han skal forstå dette av seg selv, når du pleier å fikse alt til vanlig? Ikke alle menn er super-pappaer. Du gjør lurt i å snakke med han om problemet, istedenfor å drive "lock-out" i sengen.. Du bør holde deg konstruktiv og ikke grine og anklage, men si at du er sliten fordi du føler mesteparten av ansvaret for ungene hviler på deg og at du hele tiden ordner alt for dem. Si klart ifra hva du forventer, husk han er bare en mann.. Avtal at han har ungene f.eks en helg hvor du reiser på tur med venninner. Da ordner det meste seg vedr behovene til ungene, blir jo et h***** hvis han har glemt noe å spise, bleier etc. Da får han rydde opp i det selv, improvisere. Han vil antakelig ende opp med å forstå hvorfor du blir sliten og ikke orker sex. Min mann leker heller ikke med barna og kan være "kjeftete" i tonen, særlig til eldstemann. Det faller ikke meg heller naturlig å leke med ungene, så man har nok forskjellig stil som forelder.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Ja ja, bare vent. Den dagen du går fra ham, så kommer han til å kreve 50% av omsorgen for ungene. Det gjør menn selv om de omtrent aldri har skifta en bleie eller vet at unger går på do, men 50-50 skal de ha. Bare synd de ikke vil ha det i parforholdet, kun etter bruddet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå