Gå til innhold

Oppsigelsetid på leiemarkedet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et spørsmål til dere som leier ut eller som leier selv. Er dere veldig strenge på denne oppsigelsetiden? Jeg har 3 mnd i oppsigelsetid her jeg leier og har nå funnet drømmeboligen min!

Den kan overtaes allerede den 1 september og det er jo ikke lenge til.

Men å betale 2 husleier i 3 mnd klarer vel de fleste ikke...

Hva sier dere til de som ønsker å flytte ut litt fort og dere som har leid av andre....har dere sluppet unna oppsigelstiden noen gang?

Håper virkelig på å få denne boligen, men blir vanskelig hvis de jeg leier av krever husleie i 3 mnd til....

Ønsk meg lykke til;o)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du kan jo tilby deg å annonsere etter nye leietakere selv, og dersom du finner noen som kan flytte inn med en gang, og som utleier godkjenner, så kan du slippe unna :) Har du spurt utleier da, hva som er greit for dem?

Skrevet

Har ikke sluppet unna oppsigelsestiden(har bare spurt en gang) og ville ikke godtatt det som utleier heller om vi ikke hadde funnet annen leietaker i løped av den tiden.

Skrevet

Tror du må belage deg på å betale ut oppsigelsestiden, men hvis det er mulig å finne en ny leietaker før kan det hende du slipper unna med mindre. Tilby deg å betale for annonsering og vis leiligheten prikkfri og atraktiv ved visning så kan det hende dere får napp ganske raskt.

Skrevet

Takk for svar og gode tips:o)

Nå har jeg gått inn på finn.no og søkt etter de som ønsker å leie. Snakket med en hyggelig dame som ble veldig interessert i huset vi leier:o)

Hun kommer på torsdag og ja...da skal huset skinne og jeg skal gjøre det ekstra koselig her:o)

Snakket også med huseier og de sa at hvis jeg fant noen selv som kunne overta tidlig var det helt i orden:o)

Nå er det bare å krysse fingrene og håpe at vi faktisk får den flott leiligheten vi ønsker oss:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...